Mobilselskab lukker: Tjeep konkurs under et år efter etableringen

Det lille lavpris-mobilselskab Tjeep er gået konkurs.

Artikel top billede

Det danske mobilselskab Tjeep er gået konkurs. Det sker under et år efter, at selskabet blev etableret.

"Det er med stor beklagelse, at vi må meddele vores konkurs grundet likviditetsproblemer," skriver Tjeep på sit website.

Her meddeler selskabet, at det har forsøgt at finde nye investorer, og at det har haft ‘mange gode samtaler' med mulige investeroer.

"Desværre nåede vi ikke i hus med ny kapital og derfor bliver vores telefonforbindelse lukket for udgående opkald i dag fredag d. 23. juni 2017," lyder det fra selskabet.

Tjeeps kunder kan modtage opkaldt og sms'er herhjemme indtil på mandag, hvorefter forbindelsen lukker.

"Alle kunder er selvfølgelig fritstillet som konsekvens af tjeep's konkurs og vi anbefaler, at I kontakter nyt teleselskab med det samme," hedder det.

Samarbejdpartneres skyld

Tjeep blev grundlagt med henblik på at presse priserne helt i bund. Selskabet spillede således ud med en ultralav pris på blot 39 kroner per måned for et mobilabonnement.

Det skete med henblik på at 'give magten til forbrugerne," som det dengang hed.

Det kan du læse mere om her: Nyt dansk teleselskab: Tjeep kaster sig ind i priskrigen - har planer om gratis mobiltelefoni.

Dengang lå det fast, at selskabet ville anvende Telenors netværk.

Tjeep meddeler i forbindelse med konkursen, at det har haft store problemer med samarbejdspartnerne siden etableringen.

"Vi har kæmpet en hård kamp som følge af de store problemer vores samarbejdspartnere påførte os ved opstarten. Det har gjort det svært at finde en rigtig investorer og derved gøre det muligt for tjeep at nå det fulde potentiale," lyder det fra selskabet.

Tjeep blev efter etableringen kritiseret for dårlig kundeservice med ekstrem lang ventetid, misvisende priser og manglende udlevering af SIM-kort og lignende, ligesom kunder har været utilfredse med, at man som mobilkunder har skullet acceptere at blive ringet op af sælgere.

Det fik dengang direktør Kim Damkær til at beklage forholdene i et åbent brev og ændre på tingene.

Læs også: 

Nye tal afslører dramatisk udvikling i den danske telebranche: Overskuddet styrtdykker

Tre grunde til at Tjeep og Plenti slår til med mobil-prisbaskere netop nu

Event: Platform X 2026: Forretning, teknologi og transformation

It-løsninger | København V

Mød verdens stærkeste og mest effektive platforme der driver den digitale transformation samlet i København - og dyk ned i den nyeste teknologi.

27. maj 2026 | Gratis deltagelse

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Cyberdivisionen søger IT-Supporter til Lokal IT Støtte på Aalborg Kaserne

Nordjylland

Capgemini Danmark A/S

Presales Lead End User Services

Københavnsområdet

Netcompany A/S

IT Manager

Københavnsområdet

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

IT-supporterelev til Lokal IT på Aalborg Kaserne

Nordjylland

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S

VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

Kelly Lyng Luvigsen

VisionBird

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Birthe Kamstrup som Data & AI Consultant. Hun skal især beskæftige sig med at optimere datadrevne beslutningsprocesser til glæde for Norriq's kunder. Hun kommer fra en stilling som Teamlead/Senior Insight Specialist hos CompanYoung. Hun er uddannet i sociologi og har en bachelor i erhvervsøkonomi på Aarhus universitet. Nyt job

Birthe Kamstrup

Norriq Danmark A/S