Mobilselskab lukker: Tjeep konkurs under et år efter etableringen

Det lille lavpris-mobilselskab Tjeep er gået konkurs.

Artikel top billede

Det danske mobilselskab Tjeep er gået konkurs. Det sker under et år efter, at selskabet blev etableret.

"Det er med stor beklagelse, at vi må meddele vores konkurs grundet likviditetsproblemer," skriver Tjeep på sit website.

Her meddeler selskabet, at det har forsøgt at finde nye investorer, og at det har haft ‘mange gode samtaler' med mulige investeroer.

"Desværre nåede vi ikke i hus med ny kapital og derfor bliver vores telefonforbindelse lukket for udgående opkald i dag fredag d. 23. juni 2017," lyder det fra selskabet.

Tjeeps kunder kan modtage opkaldt og sms'er herhjemme indtil på mandag, hvorefter forbindelsen lukker.

"Alle kunder er selvfølgelig fritstillet som konsekvens af tjeep's konkurs og vi anbefaler, at I kontakter nyt teleselskab med det samme," hedder det.

Samarbejdpartneres skyld

Tjeep blev grundlagt med henblik på at presse priserne helt i bund. Selskabet spillede således ud med en ultralav pris på blot 39 kroner per måned for et mobilabonnement.

Det skete med henblik på at 'give magten til forbrugerne," som det dengang hed.

Det kan du læse mere om her: Nyt dansk teleselskab: Tjeep kaster sig ind i priskrigen - har planer om gratis mobiltelefoni.

Dengang lå det fast, at selskabet ville anvende Telenors netværk.

Tjeep meddeler i forbindelse med konkursen, at det har haft store problemer med samarbejdspartnerne siden etableringen.

"Vi har kæmpet en hård kamp som følge af de store problemer vores samarbejdspartnere påførte os ved opstarten. Det har gjort det svært at finde en rigtig investorer og derved gøre det muligt for tjeep at nå det fulde potentiale," lyder det fra selskabet.

Tjeep blev efter etableringen kritiseret for dårlig kundeservice med ekstrem lang ventetid, misvisende priser og manglende udlevering af SIM-kort og lignende, ligesom kunder har været utilfredse med, at man som mobilkunder har skullet acceptere at blive ringet op af sælgere.

Det fik dengang direktør Kim Damkær til at beklage forholdene i et åbent brev og ændre på tingene.

Læs også: 

Nye tal afslører dramatisk udvikling i den danske telebranche: Overskuddet styrtdykker

Tre grunde til at Tjeep og Plenti slår til med mobil-prisbaskere netop nu

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra FPT Software

    Flere Nordiske Virksomheder Ser mod Øst for Succesfuld Digital Transformation

    Kunstig intelligens (AI) og digital transformation bliver i stigende grad centrale elementer i danske virksomheders strategier.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S