Nyt Simcorp-regnskab afslører: Den danske it-gigant har hårdt brug for flere kunder

Klaus Holses løfte om at levere kanonhøj vækst holder indtil videre stik. I årets første halvår har Simcorp opnået en vækst i omsætningen på mere end 12 procent, men der er ikke mange nye navne i kundeporteføljen.

Artikel top billede

Det går godt for Simcorp. 

Selskabet lovede i årets begyndelse et sted mellem 7-12 procents vækst i 2017, og den ambition fik et tryk på ekstra to procent opad med opkøbet af italienske APL Italiana tidligere i år. Og vækstmålene ser ud til at holde stik.

Regnskabet for det første halve år viser i hvert fald en vækst på 12,9 procent.

"Vi ser forstat en sund vækst i vores forretning primært drevet af vores Professional Services-forretning og øget salg til eksisterende kunder," siger Klaus Holse der er administrerende direktør for Simcorp.

Nye kunder

Det fremgår af regnskabet, at Simcorp i årets første halvår har skrevet kun har skrevet et nyt navn ind i kundeporteføljen. Det drejer sig om en amerikansk kunde

Selskabet har dog meldt ud, at man i Danmark har vundet en ny kunde i form af Novo Holdings og en udenlandsk kunde i form af australske FIIG Securities Australia, men de er teknisk set begge tilføjet i årets andet halvår.  

Den ene kunde er da heller ikke ligeså mange, som man havde håbet på hos Simcorp, erkender Klaus Holse. 

"Som udgangspunkt går det godt. Vi har omkring 12,5 procent vækst og et fornuftigt overskud i forretningen. Hvis jeg så skal finde noget malurt i bægeret, så er det, at der ikke er kommet nogle nye kunder i andet kvartal." siger Klaus Holse. 

Det blev altså heller ikke til flere kunder på det amerikanske marked i denne omgang. Det er ellers her, at man fra Simcorps side satser stort på at erobre markedsandele.

Læs mere om det her: Simcorp kigger stålsat mod verdens største marked: "Der er ikke noget i vejen for, at vi kan have 20-25 procents markedsandel i USA om 10 år "

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra 7N A/S

    7N: Specialisterne bag Europas digitale forsvarsparathed

    Når Danmark og Europa skal ruste sig til en ny sikkerhedspolitisk virkelighed, handler det ikke længere kun om materiel og mandskab.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil