3 fortsætter kundevækst: 17.000 nye kunder i tredje kvartal

Teleselskabet 3 har nu 1.26 millioner kunder i Danmark. Selskabet fik 17.000 nye kunder i tredje kvartal i 2017.

Artikel top billede

17.000 personer flere har valgt at have den irriterende “three…. Is a magic number”-melodi som ventemelodi, mens et opkald kommer igennem.

I hvert fald oplevede 3 Danmark en kundevækst på 17.000 i tredje kvartal, hvilket sikrer selskabet en kundebase på 1.266.000 kunder.

3 Danmark oplever en fremgang for både privat- og erhvervskunder samt hos lavprisselskabet Oister.

Kvartalet har været præget af den almindelige hårde konkurrence i den danske telebranche.

”Ovenpå et heftigt 2. kvartal, hvor fokus var på roaming, og kunderne strømmede til os, så har 3. kvartal været mere normalt og præget af den sædvanlige hårde konkurrence. Vi er dog stærkt fokuserede på, at vi skal vokse os større og fortsætte med at gøre en forskel for kunderne, og derfor har vi smøget ærmerne op og i vanlig 3-stil gjort en ekstra indsats,” siger Morten Christiansen, CEO for 3, i en pressemeddelelse.

Kundevæksten er med til at give en omsætning i tredje kvartal på 713 millioner kroner og et driftresultat før afskrivninger på 168 millioner kroner.

Læs også: Efter salget af Plenti til TDC: Nu ulmer de kritiske røster - skabte Plenti reelt noget værdi på markedet?

”Vores omsætning ligger relativt højt i forhold til samme kvartal sidste år, hvilket primært skyldes, at vi har kørt nogle skarpe kampagner i sommer på smartphones og senest også haft en god start på Apples iPhone-lanceringer. Serviceomsætningen er til gengæld faldet en smule, og det hænger bl.a. sammen med, at kundernes forbrug i udlandet stiger år for år, og det giver en roaming-regning, skriver Morten Christiansen.

“Dette gælder ikke mindst for OiSTER, som denne sommer måtte inkludere data til roaming i EU i deres abonnementer på baggrund af EU’s regulering af markedet. Og det ser vi effekten af nu. Alt i alt er jeg dog godt tilfreds med resultatet og noterer mig, at vi fortsat driver en stabil forretning,” tilføjer Morten Christiansen.

Læs også: Nyt regnskab fra TDC: Kæmper hårdt for at stoppe nedturen - men mister omsætning og kunder

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

Jura | København Ø

Compliance Day 2025

Få de nyeste indsigter fra eksperter om, hvordan du navigerer i et komplekst compliance-landskab, når vi samler viden om alt fra NIS2, AI Act, CRA, DORA til GDPR og SCHREMS2.

Sikkerhed | Klampenborg

Årets CISO 2025

Danmarks stærkeste program om cybersikkerhed. Mød finalisterne til Årets CISO 2025, hør aktuelle oplæg og få skarpe indsigter i sikkerhed, systemer og ledelse. Tilmeld dig og bliv opdateret på it-sikkerhed i praksis.

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

Burak Cavusoglu

Netip A/S