Artikel top billede

Det læser Computerworld: Gamestorming - A Playbook for Innovators, Rulebreakers and Changemakers

Er du træt af forudsigelige brainstorm-sessioner? Og kører alle dine møder efter samme skabelon? Så er det på tide at få ny inspiration. Vi har læst bogen Gamestorming, som giver dig nemme øvelser til at peppe møderne op med.

Vi mennesker lærer bedst, når vi leger - også selv om emnet kan være nok så alvorligt.

Det er her, at bogen Gamestorming kommer ind i billedet. For bogen er en samling af øvelser, spil og opgaver, som enhver projektleder, chef eller andre, som vil skabe forandring, kan bruge.

Bogen er nem at slå op i og anvende, da hvert beskrevet forløb eller hver øvelse kun fylder to eller tre sider.

Hver øvelse er desuden ofte illustreret og klart markeret, så du hele kan se, hvor lang tid en øvelse tager, hvor mange deltagere, den passer til, og hvordan du bringer den i spil til netop dit formål.

Bogen er desuden delt op i kapitler, der hver især tager udgangspunkt i en situation. Det kan for eksempel være idégenerering, opstart af et projekt eller lignende.

Læs den som det passer dig

Gamestormning er derfor ikke nødvendigvis en bog, somdu læser fra ende til anden, men i stedet en bog, som du slår op i, når du har brug for et solidt alternativ til den sædvanlige energidræbende brainstorm.

Derfor fungerer den, i hvert for denne læser, bedst i trykt form.

Bogen er fra 2010 og har derfor et par år på bagen, men det har endnu ikke gjort bogen mindre relevant. For der er i den grad brug for tilgængelige løsninger, som kan være med til at gøre de ofte abstrakte forretningsideer lidt mere konkrete.

Gamestorming (2010) af Dave Gray, Sunni Brown, James Macanufo. Bogen koster 175 kroner og er på 260 sider.


Loading ikon