Fusion af Nianet og GlobalConnect trækker ud på nu ottende måned: “Jeg har det forfærdeligt,” siger direktør

Gennemførelsen af fusionen af GlobalConnect og Nianet er fortsat uafklaret, selv om det otte måneder siden, at selskaberne indgik aftalen.

Artikel top billede

Fusionen af fiberselskaberne GlobalConnect og Nianet trækker ud på nu ottende måned, skriver Børsen, og det frustrerer Nianets administrerende direktør, Rasmus Helmich.

Han siger til avisen, at han har ‘det forfærdeligt som topchef i denne tid.’

"Som ledelse kan du godt holde organisationen hen i to til tre måneder. Man kan forklare, at vi er i en mellemperiode, men at der kommer en afklaring lige om lidt. Men da vi i efteråret er ude i femte og sjette måned, begynder det at blive alvor: Hvad med budgettet for næste år, strategien, skal vi satse på nye produkter, investere?" siger han til Børsen.

Hertil kommer, at de gode folk er begyndt at sive, mens Nianet har meget svært ved at tiltrække dygtige folk, da selskabets fremtid er uafklaret.

De to selskaber gav helt tilbage i juni hinanden håndslag på handelen.

Her blev det aftalt, at kapitalfonden EQT skulle købe Nianet af de 14 energiselskaber, som dengang ejede selskabet, og fusionere selskabet med GlobalConnect, som EQT også ejer.

Siden har processen ligget stille.

Konkurrence- og Forbrugerstyrelsen er nemlig på ottende måned ved at undersøge de konkurrencemæssige konsekvenser af fusionen, som vil skabe en regulær storspiller på det danske fibermarked.

Og i denne periode må køber og sælger ikke tale sammen, lægge planer og strategier eller lignende, men skal fortsat agere som to selvstændige selskaber.

Ifølge Børsen kan der gå flere måneder, inden der foreligger en afgørelse.

Læs også:

Derfor køber GlobalConnect konkurrenten Nianet: Går benhårdt efter at ramme TDC

Efter forrygende årsregnskab: Ejere sætter fiberselskabet Nianet til salg

GlobalConnects kæmpe-opkøb af Nianet skal nu granskes af konkurrencemyndighederne

Med GlobalConnects gigant-opkøb af Nianet går den vilde jagt på de danske erhvervskunder - kan TDC modstå presset?

Læses lige nu

    Annonceindlæg tema

    Forsvar & beredskab

    Cybersikkerhed, realtidsdata og robuste it-systemer er blevet fundamentet for moderne forsvar.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

    Hans Christian Thisen

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S