Mægbæk: TDC har fået ro på mobilmarkedet med købet af Plenti

Ifølge Plenti-stifter Peter Mægbæk er mobilmarkedet faldet til ro, efter Plenti blev solgt til TDC - og det var også meningen med købet.

Ifølge Plenti-stifter Peter Mægbæk har TDC fået ro på mobilmarkedet med købet og lukningen af Plenti, da de oplagte prispressere nu er væk, skriver ITWatch.

“Mobilmarkedet er faldet meget mere til ro, efter Plenti er stoppet som selvstændigt selskab. Der er slet ikke den samme volatilitet og churn i markedet, som der har været. På den måde har de store spillere opnået det, de gerne vil have - meget mere ro i markedet,” siger han.

TDC meddelte tidligere onsdag, at selskabet til marts drejer nøglen om på Plenti, som selskabet købte for et halvt år siden.

Alle Plentis medarbejdere og kunder flyttes nu over i TDC-selskabet Telmore.

Det kan du læse mere om her: TDC drejer nøglen om på Plenti - alle kunder tvangs-overflyttes til Telmore

Plenti blev etableret i foråret 2016 af Peter Mægbæk og Morten Strunge. Begge havde på dette tidspunkt tidligere solgt et mobilselskab til TDC.

Peter Mægbæk har tidligere været med til at etablere Fullrate (købt af TDC i 2009), mens Morten Strunge stod bag Onfone (købt af TDC i 2011 for 300 millioner kroner). Onfone blev siden lukket.

Læs også:

Plenti-stifter Peter Mægbæk færdig som tele-topchef - forlader selskabet

Hård kamp om de danske mobilkunder: Sådan går det TDC, Telenor, Telia og 3

Tre vigtige pointer om TDC's køb af Plenti: Hver mobilkunde har kostet 822 kroner


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
EU persondataforordningen: Få styr på de kritiske aftaler og undgå kostbare fejl

Aftalerne mellem din virksomhed og eksterne databehandlerne er ikke blot essentielle for en succesfuld implementering af Persondataforordningen – men styrer også ansvar og aftaler mellem dig og dine partnere. På denne halvdagskonference får du styr på de vigtigste principper og aftaletyper, så du styrer uden om faldgruberne.

24. maj 2018 | Læs mere


Digitale og mobile medarbejdere: De bedste værktøjer og løsninger til at gentænke din forretning

Hør om udfordringerne med sikkerheden i de mobile løsninger og hvordan du håndterer dem - og lær mere om hvordan interne business apps kan skabe mere effektive arbejdsgange i din virksomhed.

29. maj 2018 | Læs mere


Nyt trusselsbillede kræver dyb indsigt i sikkerhedsprodukter

På Kaspersky Open Day får du praktisk viden om, hvordan du som Kaspersky-partner sikrer dine kunders Office 365-mail, beskytter dem mod ransomware – og optimerer indtjening og vækst ved at betjene flere og større kunder på én gang.

30. maj 2018 | Læs mere






Premium
Computerfans' paradis kæmper for livet: Nye nørder har indtaget Tokyos elektriske kvarter
Reportage: Tag med til Akihabara, der har været kendt som Tokyos elektriske bydel. Kvarterets gamle omdømme er under pres. De gamle boder med komponenter til selvbyggerne er kommet kraftigt i undertal, mens de nye nørder er rykket ind.
CIO
Allersidste opdatering på vej: Om en uge er det slut med stor-version af Windows 10 - skynd dig at opdatere
Om en uge er det slut for altid med den første store udgave af Windows 10, som Microsoft efter 29 måneder ikke længere vil supportere.
Job & Karriere
Vil strejkende it-folk kunne lægge hele Statens It ned? "Det har vi ingen kommentarer til," lyder den kryptiske melding fra Statens It
50 it-medarbejdere hos Statens It truer med at nedlægge arbejdet i sympatistrejke. Vil det betyde, at Statens It går ned?
Statens It nægter at svare.
White paper
Hvilken slags CRM understøtter bedst din forretning?
Hvordan vælger jeg det rigtige CRM-system? Hvad skal jeg prioritere? Denne guide giver dig et solidt grundlag for at vælge det CRM-system, der understøtter netop din virksomhed og jeres processer bedst – og som støtter op om arbejdet med bl.a. salg, marketing og service gennem den samlede kunderejse. Du får også konkrete og brugbare tips til, hvordan du øger sandsynligheden for, at CRM bliver en naturlig og selvfølgelig del af dine medarbejderes dagligdag. Hvilket jo er grundlaget for, at det samlede CRM-projekt bliver til en succes.