Simcorp fik færre nye kunder i 2017 - men skovler millioner ind

Simcorp kom ud af 2017 med en vækst på hele 12,5 procent på omsætningen.

Artikel top billede

2017 var et godt år for danske SimCorp, der omsatte for knap 343 millioner euro svarende til 2,55 milliarder danske kroner.

Det viser det seneste årsregnskab for Simcorp for 2017.

Det er en vækst på knap 12,5 procent på omsætningen i forhold til året forinden, hvilket er bedre, end hvad selskabet selv havde forudset. 

I alt kommer Simcorp ud af 2017 med knap 89 millioner euro - 662 millioner kroner - på bundlinjen svarende til 491 millioner danske kroner efter skat.

Væksten kommer dog hovedsageligt fra en stærk vækst i services og licens-salg til Simcorps allerede eksisterende kunder, imens antallet af licenser til nye kunder var lavere end i 2016.

“Vi har set et lavere antal af nye “wins” i 2017, og en mindre gennemsnitlig størrelse på nye handler fører til lavere omsætning på nye licenser. Selvom 2017 overordnet var et godt år, så bliver det en prioritet at indhente nye kunder i 2018,” skriver Klaus Holse, Simcorps CEO i årsregnskabet.

Læs også: SimCorp-regnskab afslører, at kundetørken er slut: Direktør Klaus Holse forventer travlhed op til jul

Dog er det lykkes Simcorp at få nye kunder på blandt andet det nordamerikanske marked, Simcorps primære vækstmarked, ligesom også Bank of Thailand også er blevet kunde hos selskabet i Asien.

Det amerikanske marked er vigtigt for Simcorp. Det kan du læse mere om her: SimCorp kigger stålsat mod verdens største marked: "Der er ikke noget i vejen for, at vi kan have 20-25 procents markedsandel i USA om 10 år "

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Trustworks

    Tillid i en Zero-Trust verden

    Med voksende trusler, nye EU-krav og øget kompleksitet er cybersikkerhed nu en central ledelsesopgave på linje med strategi og økonomi.

    Epona A/S

    Senior Developer

    Sydjylland

    Netcompany A/S

    Business Cloud Engineer

    Københavnsområdet

    KMD A/S

    Compliance Officer

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Laura Bøjer som Consultant, GRC & Cybersecurity på afd. Thisted. Hun kommer fra en stilling som Assistant Consultant hos PwC i Hellerup. Hun er uddannet med en kandidat i Business Administration & Information System på Copenhagen Business School. Nyt job

    Laura Bøjer

    Netip A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Nikolaj Vesterbrandt som Datateknikerelev ved netIP's afdeling i Rødekro. Han er uddannet IT-supporter ved Aabenraa Kommune og videreuddanner sig nu til Datatekniker. Nyt job