Trods konkurrencen fra Tinder: Dating.dk skovler igen millioner ind

Dating.dk har skåret ned personaleudgifterne og scoret et overskud på mere end 13 millioner kroner.

Artikel top billede

Den danske iværksætter Morten Wagners dating-portal, Dating.dk, scorede i 2017 et overskud på knap 13,5 millioner. Foto: Michael Rieck

Dating-verden er i dag blevet overtaget af populære udenlandske apps med navne som Tinder, Bumble og Happn.

Alligevel kan den danske dating-tjeneste Dating.dk stadig tjene millioner af kroner.

Det fremgår af det regnskab, som Dating.dk netop har offentliggjort.

Regnskabet viser, at virksomheden havde et overskud på lige knap 13,5 millioner efter skat i 2017, hvilket er en betydelig fremgang i forhold til det forgående år, hvor overskuddet lød på mere beskedne 2,7 millioner.

Der er dog stadig et stykke op til de overskud, som Dating.dk kunne præsentere i tjenestens storhedstid. Eksempelvis lød overskuddet i 2013 på 28,6 millioner.

Nedbringe personale udgifter

En del af overskuddes skyldes, at Dating.dk har været i stand til at effektivisere på personalefronten, hvor personaleudgifterne er blevet mere end halveret fra 5,6 millioner i 2016 til 2,4 millioner i 2017.

Det fremgår af regnskabet, at der foreslås, at der bliver udbetalt et udbytte på 8,4 millioner kroner til ejerkredsen. I løbet af året er der ligeledes blevet udloddet et ekstraordinært udbytte på 5 millioner kroner.

Dating.dk er ejet af den danske iværksætter Morten Wagner, der med sit selskab Freeway sad tungt på den danske internetmarked i 00'erne, hvor selskabet udover Dating.dk også stod bag populære sider som Arto, Trendsales og DKBN.

I 2009 - midt i Freeways storhedstid - bragte Computerworld et stort portræt af Morten Wagner.

Det kan du genlæse her: Dating-kongen: Det er skønt at være millionær

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly