Artikel top billede

Sådan undgår du at blive "amazoned": Den danske e-handels-branche har fem råd til dig, der frygter at blive kørt over af mægtige Amazon

Amazon, bliver en stadig større trussel mod danske virksomheder, men hvordan håndterer man konkurrencen mod en af verdens største virksomheder? Det giver Niels Ralund, direktør for FDIH, fem konkrete råd til her.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Amazon er The Everything Store, men overblik og omhyggelig udvælgelse kan være svaret på truslen fra den amerikanske gigant
  • Prime har været en succes for Amazon. Bliv klogere på hvordan du med fordel, kan gøre brug af de samme mekanismer
  • Kan man konkurrere med Amazon på prisen? Det mener Niels Ralund. Læs artiklen og får svar på hvorfor.
1.111
5:45 min
Hvordan konkurrerer man med en af verdens største og mest magtfulde virksomheder?

Det er det store spørgsmål i den moderne e-handelsbranche, der i øjeblikket er under hårdt pres fra Amazon, som målt på sin børsværdi er verdens næststørste virksomhed.

Spørgsmålet er også højaktuelt i den danske del af branchen, hvor der i øjeblikket går vedholdende rygter om, at Amazon kan være på vej ind i markedet.

Læs også: Rygte: Amazon opruster - kan være på vej til at åbne kæmpe-webshop i Danmark

Ikke umuligt at konkurrere
Det er dog langt fra umuligt at konkurrere mod Amazon, lyder det fra Niels Ralund, der er direktør for den danske organisation for internethandlende, FDIH.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Høje-Taastrup Kommune har fået trukket 80.000 kroner ud af hænderne på it-kriminelle efter angreb i sommer

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Læs Computerworlds store tema-magasin om rekruttering

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Comm2ig skal levere pc’er og tablet-computere til DR: Se selskabets tilbuds-pris her

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

E-boks var klar til at overdrage den digitale post til Netcompany, men pludselig kom der et opkald fra Digitaliseringsstyrelsen: “Vi fik besked 10 minutter før pressemeddelelsen blev sendt ud”

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Finn Krusholms Tricent henter 22 millioner kroner i lyn-investering: Sigter nu efter unicorn-status