Disse fem kompetencer bør enhver it-professionel satse på at opbygge lige nu

I en tid, hvor teknologi og digitalisering skyder op overalt, er det vigtigt, at man kan tilpasse sig de nye forhold og fremtidssikre sin it-karriere. Her er de kompetencer, der kan være med til at gøre dig uvurderlig over de kommende år.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • De mest mest efterspurgte it-kompetencer de næste tre til fem år
  • De syv programmeringssprog du skal satse på
  • De tværfalige profiler der kommer til at være rift om
994
5 min
I takt med at ny teknologi implementeres og forretningslandskaber ændrer sig, vil nogle typer af kompetencer blive mere relevante og eftertragtede.

Computerworld kunne forleden fortælle, at en undersøgelse fra IT-Branchen viser, at næsten to tredjedele af branchen, mener, at manglen på de rette it-kompetencer er den største barriere for vækst.

Det giver enorme problemer for danske virksomheder, der er nødt til at kigge uden for landets grænser for at dække den store efterspørgsel efter de rigtige it-profiler.

Det kan du læse mere om her: Tårnhøj efterspørgsel: Denne type it-medarbejdere er de mest efterspurgte i Danmark lige nu

Det peger på, at der er behov for flere og nye it-kompetencer i Danmark.

Her har du fem færdigheder, som du skal satse på nu, hvis du i de kommende år skal høste guld og grønne skove.

fuld adgang til Computerworld Premium

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

Vælg abonnement

Hvad er Premium?

Betalingskort

Prøv Computerworld Premium

1 måned for 19kr. Herefter 295kr/mdr.

Få fuld adgang til Computerworld Premium i 12 måneder for 2.195 kr.

Mulighed for faktura og EAN betaling

Vil du hellere snakke med os?


Premium velkomsttilbud

Tilmelder du dig Premium sender vi dig via mail de tre seneste udgivelser af Computerworld - fyldt med unikke artikler, reportager og analyser af krydsfeltet mellem teknologi, ledelse og forretning

Link til udgivelserne sendes via mail umiddelbart efter der er købt adgang til Premium. Udgivelserne leveres digitalt.

Computerworlds udgivelser

Ingen binding - kan opsiges når som helst. Abonnement fornyes automatisk.

Allerede abonnent?

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Vinterens bedste laptops: Her er Computerworlds favoritter i alle prislag og genrer

0 Premium-indhold

Brat stop for markedsdialog om nyt skattesystem: Udbud bliver sat på pause på ubestemt tid

0 Premium-indhold

Danske IO Interactive i topform - omsætningen buldrer i vejret: "Rent kommercielt har vi haft et rigtig godt år"

0 Premium-indhold

Rigsrevisionen efter analyse af 96 statslige it-projekter til 7,6 milliarder kroner: Ingen metode eller teknologi virker bedre end andre

0 Premium-indhold

CIO Morten Gade indfører 100 procent agil organisation i Energinet: "Det er den største it-organisationsændring, som jeg nogensinde har været med til"


Computerworld
Alka lancerer eget mobilselskab - trykker priserne helt i bund: "For os handler det ikke om at tjene penge"
Forsikringsselskabet Alka lancerer eget mobilselskab, der ifølge selskabet bliver Danmarks billigste.
CIO
Podcast: Hos Viking Life-Saving Equipment er it gået fra at være backend til at være noget, som kunderne spørger aktivt efter
Podcast, The Digital Edge: Viking leverer en stadig større del af deres produkt som en tjeneste. Som en del af tjenesten tager Viking ansvar for sikkerheden ved at levere, dokumentere og vedligeholde det nødvendige sikkerhedsudstyr. Hør hvordan Henrik Balslev senior digital director hos Viking har løftet den opgave.
Job & Karriere
Se Waoos forklaring: Derfor har selskabet fyret topchef Jørgen Stensgaard med omgående virkning
Waaos bestyrelse opsiger fiberselskabets topchef, Jørgen Stensgaard, der fratræder med omgående virkning. Se hele forklaringen fra Waao her.
White paper
Sådan outsourcer du effektivt – og undgår fælderne
Nogle outsourcer for at minimere omkostningsniveauet, andre for at skaffe ressourcer og spidskompetencer, der er svære at skaffe lokalt – eller af en helt tredje årsag. Der er dog talrige forhold, der er gode at afdække, før man overhovedet begynder at lede en outsourcingudbyder. Man skal klarlægge egne projektbehov samt de spørgsmål og krav, man vil stille samt indsamle viden og erfaringer om, hvordan samarbejdet indledes, drives og styres optimalt. Dertil skal man kende til de hyppigste faldgruber, der kan få et ellers lovende outsourcingsamarbejde til at køre i grøften.