Den danske outsourcingfeber ved at dø ud - dobbelt så mange danske virksomheder vil insource mere i stedet

For første gang i seks år falder antallet af danske virksomheder, der vil outsource mere. I stedet vil flere danske virksomheder insource i højere gad. "Der er simpelthen et behov for at få mere innovation," er meldingen fra chefkonsulent.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Forklaringen på hvorfor tendensen er vendt og flere danske virksomheder vil insource
  • Indblik i hvordan tendensen ser ud i Europa
  • Udlægning af hvilke brancher der er særligt glade for at insource og outsource
780
4 min
Efter en årrække, hvor danske virksomheder har it-outsourcet i højere og højere grad, er stimen blevet brudt.

For første gang i seks år falder antallet af danske virksomheder, der vil outsource mere.

I stedet vil flere danske virksomheder insource i højere grad.

Det viser en ny it-outsourcing-rapport, som konsulentfirmaet PA Consulting Group udgiver i samarbejde med Whitelane.

Rapporten er baseret på mere end 1.000 unikke outsourcingkontrakter samt uddybende svar fra flere end 330 respondenter i hele Norden.

fuld adgang til Computerworld Premium

Vælg det abonnement, der passer til dig eller din virksomhed

Vælg abonnement

Hvad er Premium?

Betalingskort

Prøv Computerworld Premium

1 måned for 19kr. Herefter 249kr/mdr.

Få fuld adgang til Computerworld Premium i 12 måneder for 1.995 kr.

Mulighed for faktura og EAN betaling

Vil du hellere snakke med os?


Premium velkomsttilbud

Tilmelder du dig Premium sender vi dig via mail de tre seneste udgivelser af Computerworld - fyldt med unikke artikler, reportager og analyser af krydsfeltet mellem teknologi, ledelse og forretning

Link til udgivelserne sendes via mail umiddelbart efter der er købt adgang til Premium. Udgivelserne leveres digitalt.

Computerworlds udgivelser

Ingen binding - kan opsiges når som helst. Abonnement fornyes automatisk.

Allerede abonnent?

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter


Computerworld
Så kom der pris og dato på de nye PlayStation 5-modeller
Sony slipper de nye PlayStation 5 konsoller løs blot halvanden uge efter lanceringen af Microsofts Xbox-kollektion.
CIO
Podcast: Pandoras CIO Peter Cabello afslører sine tre vigtigste mål for digitaliseringen
Podcast, The Digital Edge: Hør Pandoras CIO Peter Cabello Holmberg fortælle om, hvordan et af verdens største smykkefirmaer arbejder med innovation og digitalisering af et traditionel offline salg, og hvordan Pandora udnytter data til at skabe en bedre kundeoplevelse.
Job & Karriere
På jagt efter et it-job i Jylland? Her er 10 stillinger fra Aabenraa til Aalborg, der ledige netop nu
Vi har fundet en række spændende stillinger til dig, der jagter et it-job. Her kan du vælge og vrage mellem ledige stillinger lige fra Aabenraa til Aalborg.
White paper
Stor rapport kortægger: Sådan er kundernes forventninger til en moderne kundeservice
Kender du din målgruppes foretrukne kanal til annoncering, salg og kundeservice? Ved du om salg og kundeservice arbejder godt nok sammen? Og i hvilken grad lever du op til kundernes forventninger? De spørgsmål kan du finde svar på i dette whitepaper fra Zendesk, som via knapt 5.000 interviews og spørgeskemaer har kortlagt både kunder og customer experience-folks erfaring og forventninger til en god kundeoplevelse. Whitepaperet er derfor en oplagt og overskuelig målestok, for dig der arbejder med customer experience og vil benchmarke sin egen indsagt – eller til dig, der skal til at etablere en moderne kundeoplevelse og vil prioritere indsatsen korrekt.