Foto: Nykredit

Nykredits CIO har skarpt fokus på at holde igen med partnerskaberne: "Alle kan få det til at se ud som om, at man er agil på den korte bane"

Interview. Partnerskaber med fintech-virksomheder giver Nykredit innovationsimpulser og inspiration til medarbejderne. Alligevel holder it-chefen igen med at indgå alt for mange partnerskaber.

Premium Kun for abonnenter
I sækkestole og ved indiske Tuk Tuk-knallerter, der er indrettet som kaffemaskiner, gentænkes verden, som vi kender den i dag. Unge iværksættere udfordrer med iver måden at drive bank på og måden at investere på.

Det lokker de store aktører ud fra deres glaskasser med havudsigt. De vil inspireres og få rusket op i tankerne om, hvordan de skal drive deres forretning i fremtiden.

Men det er en hårfin balancegang. Med for mange partnerskaber bliver det en it-mæssig rodebutik, hvis man ikke har øje på sin arkitektur. Sådan lyder advarslen fra Jesper Andersen, der er CIO hos Nykredit.

"Jeg har den holdning, at alle kan få det til at se ud som om, at man er agil på den korte bane. Man laver 25 partnerskaber, og det ser spændende ud, men så sander man til. Hvis man skal være agil på den lange bane, så skal man være skarp på sin arkitektur."

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Frank Rasmussen nægter at afvise Hopper stjæler data fra Saphe: "Vi har masser af servere, så jeg ved ikke, hvad det er, jeg skal afvise"

0 Premium-indhold

Dansk trafik-app-krig eskalerer efter advokatbrev: Frank Rasmussen 'har en server som står og snuser ned i vores server'

0 Premium-indhold

It-projektleder Rolf Foxby kørte sur i de lange kravspecifikationer i Københavns Kommune: Her er hans nye og innovative model

0 Premium-indhold

Ny dansk bog inspirerer medarbejderne til at tage teknologi til sig, men er samtidig den rene gift for it-afdelingen - og derfor bør du læse den

0 Premium-indhold

Frank Rasmussen sender advokater efter stifter af kendt dansk trafik-app: Se brevet fra telerigmandens advokater her


Premium
Frank Rasmussen nægter at afvise Hopper stjæler data fra Saphe: "Vi har masser af servere, så jeg ved ikke, hvad det er, jeg skal afvise"
Interview: Telerigmanden Frank Rasmussen tager endnu en gang til genmæle over for konkurrenten Saphe, der beskylder ham for at stjæle data. Han nægter dog at afvise, at det rent faktisk sker. "Vi har masser af servere, så jeg ved ikke, hvad det er, jeg skal afvise," lyder det.
Computerworld
Windows 10's katastrofe-update: Derfor begyndte den pludseligt at slette brugernes filer
Den seneste Windows 10 opdatering kunne i værste fald slette vigtige filer. Microsoft sætter tal på hvor mange der er berørt af den katastrofale fejl.
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
Her er syv job-annoncer der overrasker med helt usædvanlige overskrifter
Der er mange ledige it-job i øjeblikket. It-jobbank har her fundet syv spændende stillinger, der har det til fælles, at annoncen har en utraditionel overskrift.
White paper
Kundeservice som et konkurrencevåben
Kundeservice har i mange år været ensbetydende med lange telefonkøer, men i dag er situationen heldigvis helt anderledes. Virksomheder bruger det som et vigtigt konkurrenceparameter, og kunderne forventer ligeledes at få den rigtige hjælp, ellers går de til en anden virksomhed. I dette whitepaper gennemgår vi fem simple trin, der kan give jer vigtige konkurrencefordele.