Obama skal lave film og serier for Netflix

Det tidligere amerikanske præsidentpar springer nu som historiefortællere på Netflix. Obama-parret skal producere film, dokumentarer og serier for verdens største streamingproducent.

Artikel top billede

Den tidligere amerikanske præsident Barack Obama skal sammen med sin kone, Michelle Obama, producere film, dokumentarer og serier for Netflix.

Den verdensomspændende streamingtjeneste har nemlig skrevet kontakt med ægteparret, der skal lave levere indhold til Netflix gennem parrets produktionsselskab Higher Ground Productions

Det oplyser Netflix i en meddelse.

"En af de simple glæder i vores tid i offentlig tjeneste var at komme tæt på så mange fascinerende mennesker fra alle samfundslag og at hjælpe dem med at dele deres oplevelser med et større publikum. Derfor er Michelle og jeg glade for at indgå i et partnerskab med Netflix. Vi håber på at kultivere og fremme de talenfulde, inspirerende og kreative stemmer, der er i stand til at fremme større empati og forståelse mellem mennesker, så vi kan hjælpe dem med at dele deres historier med hele verden, lyder det fra Barack Obama.

Han bakkes op af sin kone.

"Barack og jeg har altid troet på styrken i historiefortællinger som inspiration, der kan få os til at tænke anderledes om den omkringliggende verden og til at åbne vores sind og hjerter mod andre. Netflix er en naturlig platform for den slags historier, vi ønsker at dele, og vi ser frem til dette spændende partnerskab," siger Michelle Obama i meddelelsen fra Netflix.

125 millioner abonnenter må vente på det første indhold

Netflix har 125 millioner abonnenter på verdensplan, men vil ikke oplyse, hvornår kunderne kan forvente det at se det første indhold fra Obama-parret, ligesom de yderligere detaljer i kontrakten heller ikke fremgår af meddelsen fra Netflix.

"Barack og Michelle Obama er blandt de mest respekterede og anerkendte offentlige figurer i verden, og de har en unik position til at udforske og fremhæve historier fra de folk, der gør en forskel i deres samfund, samt stræber efter at ændre verden til det bedre. Vi er utroligt stolte over, at de har valgt Netflix som platform til at fortælle deres formidable historier," lyder det fra Netflixs CCO, Ted Sarandos.

Annonceindlæg fra Trustworks

Tillid i en Zero-Trust verden

Med voksende trusler, nye EU-krav og øget kompleksitet er cybersikkerhed nu en central ledelsesopgave på linje med strategi og økonomi.

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Nikolaj Vesterbrandt som Datateknikerelev ved netIP's afdeling i Rødekro. Han er uddannet IT-supporter ved Aabenraa Kommune og videreuddanner sig nu til Datatekniker. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S