Sådan skal kunder fra hele verden lokkes til danske datacentre: Henvendelserne fra franske, tyske og italienske selskaber er eksploderet på seks måneder

Interview: Norske Digiplex skal have tre danske datacentre inden 2020, og størstedelen af kunderne skal hentes uden for landets grænser. "I de sidste seks måneder har der været en stor stigning i henvendelserne fra franske, tyske og italienske selskaber," siger direktøren.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Indblik i hvilke kunder Digiplex går efter
  • Indsigt i hvor langt Digiplex er i forhandlingerne med internationale kunder
  • Læs hvorfor Digiplex selv mener, at selskabet er markedsledende inden for innovation, når det kommer til datacentre
  • Tjek hvornår de næste kunder præsenteres
  • Find ud af hvorfor behovet for datacentre inde i byerne ændrer sig
1.131
5:45 min
I starten af maj indtog den norske datacenteroperatør Digiplex det danske marked, da selskabet åbnede det første af, hvad der skal blive en række danske datacentre.

Målet er at have mindst tre danske datacentre inden 2020 og for, at den målsætning skal indfries, kræver det store kunder.

De skal skaffes uden for Danmarks grænser.

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Øget indsigt i it og digitalisering. Premium klæder dig på til at træffe bedre beslutninger.

Et konkret overblik over it-markedet, nye tendenser samt konkrete råd og erfaringer fra danske beslutningstagere.

Råd og erfaringer fra danske CIO'er, analytikere og it-beslutningstagere. Samlet i 10-15 unikke artikler hver uge.

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Alle vil være agile men kun få har succes: Sådan begynder du omstillingen

0 Premium-indhold

KMD tippede Tech Mahindra om opsigelse af tryghedsaftaler

0 Premium-indhold

Tech Mahindra opsagde tryghedsaftaler for kommende IBM-ansatte syv uger efter KMD: Fra nytår forsvinder 10 måneders fratrædelsesperiode

0 Premium-indhold

I juni tabte Tech Mahindra stor kontrakt til IBM: Nu er landechefen for Danmark færdig

0 Premium-indhold

Danske it-folk dumper opgraderinger til Windows 10: "Få testet de forpulede 'funktionsopdateringer' noget bedre!"


Premium
Alle vil være agile men kun få har succes: Sådan begynder du omstillingen
Agil udvikling er nærmest synonym med digital innovation og overlevelse i den digitale tidsalder, men få mestrer det. Traditionelle organisationsstrukturer sætter ofte en stopper for de agile teams, men med et fokuseret arbejde kan det ændres. Her får du en række vitale råd fra McKinsey.
Computerworld
Studieguide: Følg disse råd og få mest smartphone for pengene - disse fire smartphones er de bedste køb lige nu
En ny, velfungerende smartphone behøver ikke at koste alverden. Sådan får du masser af mobil til få penge.
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
Amazon kan komme til at lide samme skæbne som Uber i Danmark - fagbevægelse ruster sig til kamp
Den danske fagbevægelse står klar til at give Amazon en varm velkomst på det danske marked. Spørgsmålet er derfor om et stærkt samarbejde mellem på den side detailbranchen og internethandlen og på den anden side fagbevægelsen vil kunne skabe et bolværk mod Amazons indtog, eller om Amazon har lært af Uber og Ryanairs fejl?
White paper
Ny undersøgelse: Service er nøglen til øget omsætning i den digitale fremtid
Service bliver en vigtigere og vigtigere del af din virksomheds succes fremadrettet, og i dette whitepaper kan du blive klogere på hvordan du kommer i gang med at implementere intelligente serviceløsninger. Undersøgelsen der er udført af Salesforce, fortæller blandt andet at hele 92% af alle adspurgte ledere vil have deres organisation til at adaptere servicestrategier, for bedre at kunne reflektere kundens ønsker og behov. Læs dette og meget mere nu, ved at downloade vores gratis whitepaper.