Få unikt indblik i automatisering i den finansielle sektor: Så stor værdi gemmer sig i en rigtig tilgang

I en af de nok mest konkurrenceprægede sektorer går automatisering i disse år fra at være en spareøvelse til at skabe vækst på toplinje og i kundetilfredsheden. En ny rapport fra Capgemini giver en række interessante bud på, hvordan intelligent automatisering i dag ikke blot kan skabe attraktive effektiviseringer, men også skabe kæmpe forretningsværdi.

Artikel top billede

Ny rapport fra Capgemini giver spændende indblik i udviklingen i automatisering i den finansielle sektor.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Indblik i den finansielle sektors resultater af intelligent automatisering
  • Hvilke gevinster en intelligent brug af automatiseringstiltag kan medføre
  • De primære barriere for at komme om bord på automatiseringstoget
1.079
5:30 min
Når flere og flere virksomheder i dag tyr til at automatisere trivielle arbejdsprocesser, er der mange steder tale om en regulær, men ofte attraktiv spareøvelse - medarbejderne kan kaste sig over andre mere værdigivende opgaver eller sågar helt undværes.

Spareøvelser er dog kun en del af ligningen, når man taler om automatiseringer af forretningsprocesser. Formår man at automatisere intelligent i virksomheden, er der potentiale for at høste meget andet end blot de lavthængende effektiviseringsfrugter.

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 1. september 2025 ansat Caroline Harkjær Bach som Business Controller ved netIP's kontor i Thisted. Hun er uddannet med en kandidat i erhvervsøkonomi med speciale i organisation, strategi og ledelse. Nyt job
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil