Visma e-conomic fjerner rabataftaler hos stribe af kunder: Vil sikre, at "prisen afspejler den værdi, som produktet giver"

Visma e-conomic kontakter lige nu en række af selskabets kunder for at opsige kundernes rabataftaler. Den administrerende direktør bekræfter forløbet, men ønsker ikke at stille op til interview.

Artikel top billede

Mads Rebsdorf, der er administrerende direktør for Visma Software og Visma e-conomic, ønsker ikke at stille op til interview, men bekræfter i et skriftligt svar, at selskabet lige nu gennemgår kundernes rabatordninger.

Har du eller din virksomhed en rabataftale hos Visma e-conomic, synger den sandsynligvis på sidste vers.

Regnskabsforetagendet ringer i disse dage rundt for at opsige rabataftaler med de kunder, der har sådan en.

Tue Lindblad, medstifter af GoLearn.dk, har ifølge en Linkedin-post, fået sådan et opkald fra Visma e-conomic kundeserviceafdeling, der har navnet Planet Wow.

Navnet henviser, ifølge Visma e-conomic selv, til, at selskabet vil skabe wow-oplevelser for sine kunder.

Og noget tyder på, at Tue Lindblad fik sig en wow-oplevelse, da han tog telefonen, omend det næppe er den slags oplevelser, Visma e-conomic har tænkt på, da selskabet navngav sin kundeserviceafdeling.

Her bliver Tue Lindblad fortalt, at den rabatordning han har på 15 procent vil bortfalde.

"Vi føler faktisk, vores produkt er alle pengene værd, så vi synes egentlig, det er meget fair, at du betaler fuld pris. Det gør du vel egentlig også?," lød det ifølge Linkedin-opslaget fra kundeservicemedarbejderen, der angiveligt også fortalte, at rabatordningerne ville bortfalde for alle Visma e-conomics kunder.

Hele Linkedin-opslaget kan ses her.

Visma e-conomic bekræfter gennemgang af rabataftaler

Computerworld har bedt om at få et interview med Visma e-conomic, men selskabet ønsker ikke at stille op til interview.

I et skriftligt svar fra Mads Rebsdorf, der er administrerende direktør for Visma Software og Visma e-conomic, bekræfter selskabet, at det lige nu gennemgår kundernes rabatordninger.

Det er de færreste kunder, der er berørt, men de berørte vil alle blive kontaktet personligt, lyder det.

"Det er korrekt, at vi er ved at gennemgå gamle rabataftaler for en lille gruppe af vores kunder. Der er ikke tale om generelle prisændringer, men ophør af nogle enkelte rabataftaler. Det drejer sig om en ganske lille gruppe kunder, under en procent af vores samlede kundebase, som vi kontakter personligt og tager en dialog med for at sikre, at prisen afspejler den værdi, produktet giver," står der i det skriftlige svar fra Mads Rebsdorf.

Computerworld har bedt Visma e-conomic forholde sig til om, udmeldingen fra kundeservicemedarbejderen om, at selskabet føler, 'at produktet er alle pengene værd, og kunderne derfor også skal betale fuld pris,' er den officiele holdning hos koncernen.

Det har selskabet ikke ønsket at besvare.

Tue Lindblad er ikke vendt tilbage på Computerworlds henvendelser.

Annonceindlæg fra SoftwareOne

Quantum computing bliver næste konkurrenceparameter

Danske virksomheder bør forberede data og systemer på at spille sammen med fremtidens kvanteteknologi.

Politiets Efterretningstjeneste

PET søger Sektionsledere til Center for Informationer og Datagovernance

Københavnsområdet

Netcompany A/S

Microsoft Operations Engineer

Midtjylland

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Analytiker til Security Operations Center i Cyberdivisionen

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

Burak Cavusoglu

Netip A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Niels Bjørndal Nygaard som Digital Product Lead. Han skal især beskæftige sig med designe og implementere effektive IT-løsninger. Han har tidligere beskæftiget sig med at være digital consultant og project Manager hos Peytz & Co. Nyt job

Niels Bjørndal Nygaard

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

Mia Vang Petersen

Norriq Danmark A/S