Microsoft opgraderer Office 365 Home og Personal : Understøtter flere brugere og enheder

Office 365 Home og Personal får en lille opdatering denne uge, som vil gøre det muligt at installere Microsofts kontorpakke på flere enheder.

Artikel top billede

Microsofts populære Office 365 Home kontorpakke vil blive mere anvendelig i fremtiden, for Microsofts vil fra 2. oktober fjerne nogle begrænsninger ved antallet af brugere og enheder som er inkluderet i abonnementet.

I dag inkluderer Office 365 Home pakken op til 5 brugere og 10 enheder per abonnement. Disse begrænsninger vil fremover løftes til 6 brugere og et ubegrænset antal enheder.

Med skiftet vil Microsoft en ekstra terabyte cloud-data i OneDrive-skyen til den ekstra brugere. I alt vil en Office 365 Home licens inkludere op til 6TB OneDrive lager.

Prisen på Home-abonnementet vil forblive uændret. I dag løber en licens op i 799 kroner om året for Office 365 Home. Det oplyser Microsoft på selskabets Office 365-blog.

Billigste Office-pakke, 365 Personal licensen, får også en opdatering, hvor op til fem enheder kan benyttes samtidigt, fremfor de gældende vilkår, hvor en bruger kun kan anvende licensen på en pc, tablet og en smartphone.

Office 365 Home og Personal pakken inkluderer programmerne Word, Excel, Powerpoint, OneNote, Outlook, Publisher, Access, OneDrive samt Skype.

Se også: Her kan det nye Microsoft Office afprøves – Microsoft lover, at det er hurtigere og enklere

Prisstigninger til øvrige Office-produkter

Mens husstande og familier kan nyde godt af den udvidede pakke, kan andre Office-brugere se frem til prisstigninger fra næste måned.

Fra oktober måned vil Microsoft indføre en prisstigning på 10 procent på selskabets Office 2019 i forhold til forgængeren.

Læs også:
10 procent prishop på Office 2019: Microsoft skubber på for at få kunderne over på cloud
Microsoft ændrer priser og pakkeløsninger for Windows 10 Enterprise: Kunderne skal presses over på betaling for hver enkelt bruger

Computerworld Events

Vi samler hvert år mere end 6.000 deltagere på mere end 70 events for it-professionelle.

Ekspertindsigt – Lyt til førende specialister og virksomheder, der deler viden om den nyeste teknologi og de bedste løsninger.
Netværk – Mød beslutningstagere, kolleger og samarbejdspartnere på tværs af brancher.
Praktisk viden – Få konkrete cases, værktøjer og inspiration, som du kan tage direkte med hjem i organisationen.
Aktuelle tendenser – Bliv opdateret på de vigtigste dagsordener inden for cloud, sikkerhed, data, AI og digital forretning.

It-løsninger | København Ø

Automatisering med Copilot & Agentic AI

Høst viden og erfaringer fra andre om, hvordan Copilot og Agentic AI i praksis kan skabe værdi og fleksibilitet i din organisation.

Sikkerhed | Online

Erfaringer fra frontlinjen: Sådan ændrer trusselsbilledet sig

Kort og fokuseret digitalt event: Erfaren frontkæmper fra den digitale sikkerhedsverden giver dig overblik og konkrete anbefalinger til det aktuelle trusselsbillede.

Andre events | Valby

CIO Challenges: Teknologi, transformation og ledelse der flytter forretningen

Hvordan moderniseres en it-platform uden legacy? Hvordan skaber man nye AI‑ og cloud‑drevne forretningsmodeller – uden at miste medarbejdere eller brugere undervejs? På CIO Challenges 2025 får du hands‑on erfaringer fra fire danske CIO’er, der...

Se alle vores events inden for it

Banedanmark

Systemudvikler (backend)

Københavnsområdet

Netcompany A/S

Linux Operations Engineer

Midtjylland

KMD A/S

Projektleder

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S