Apple skærer omkostningerne ned på sin nye iPhone X-model: Fjerner tilsyneladende tidligere komponenter i display

Apple har formået at skære ned på omkostningerne på displayet i den nye iPhone Xs Max ved at fjerne bestemte komponenter.

Apple har skåret omkostningerne ned i selskabets nye iPhone Xs Max ved at fjerne komponenter relateret til displayet.

Det viser en rapport, som TechInsights netop er kommet med, skriver Reuters.

I komponentanalysen af Apples nye store iPhone Xs Max med 265 gigabytes og en skærm på 6.5 tommer fremgår det, at der i alt er komponenter- og forsamlingsomkostninger for 443 dollar eller omkring 2.800 kroner.

Omkostningen i sidste års X-model med 64 gigabytes lå til sammenligning på 395.44 dollar eller omkring 2.500 kroner.

Læs også: Her er anmeldernes dom over Apples nye iPhone Xs og Xs Max

Ifølge rapporten fra TechInsights, er den dyreste komponent i iPhone Xs Max displayet, som koster 80.50 dollar sammenlignet med 77.27 dollar sidste år, hvor iPhone X havde en mindre skærm.

Den relativt lille forskel i omkostning på displayet skyldes, at Apple tilsyneladende har fjernet nogle komponenter relateret til sit såkaldte 3D touch-system. Funktionen der for eksempel sikrer, at apps reagerer forskelligt alt efter, hvor hårdt man trykket på skærmen.

Alt i alt ser det ud til at Apple har skåret 10 dollar væk fra omkostningen af det nye display i iPhone Xs Max.

Apple har ikke ønsket at kommentere sagen over for Reuters.

En analytiker hos TECHnalysis siger til Reuters, at han mener, at Apple har set rigtig i forhold til at gøre den store skærm mere økonomisk i år.

Apple annoncerede tre nye iPhones tidligere på måneden, herunder en opdatering af sidste års iPhone X, som nu hedder iPhone Xs.

Se også: Her er de tre nye iPhones: Apple har netop præsenteret to frække topmodeller samt en helt ny "folketelefon"


Ytringer på debatten er afsenders eget ansvar - læs debatreglerne
Indlæser debat...


Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
CXO roundtable: Digitalisering

Digitalisering, organisering og sikkerhed står højt på dagsordenen – også hos Jesper Riis, som i juni blev kåret til Årets CIO 2018. Til dette eksklusive roundtable kan du møde Jesper Riis og høre nærmere om DSVs digitale rejse og de værktøjer som virksomheden har brugt til at accelere digitaliseringen og høste gevinsterne.

15. november 2018 | Læs mere


Fremtidens it-ressourcer – sådan tiltrækker og fastholder I de bedste medarbejdere.

Danmark kommer til at mangle 19.000 it-specialister frem mod 2030 – og det kommer til at hæmme de danske virksomheders forretningsevne. På konferencen vil du få inspiration til og konkret viden om, hvordan du får fat i og fastholder de bedste it-profiler i et marked med høj efterspørgsel og relativt få ansøgere.

22. november 2018 | Læs mere


Roundtable: Muligheder og gevinster med RPA

RPA - robot proces automation - er for alvor på vej frem i mange organisationer: Der er meget store muligheder for de fleste organisationer i software-robotter, der er relativt nemme at opsætte.

22. november 2018 | Læs mere





mest debaterede artikler

Premium
Undervisningsminister Merete Riisager (LA) vil have national it-handlingsplan til folkeskolen: "Vi risikerer at blive spillet af banen af de skiftende digitale vilkår"
Interview: Der er brug for en samlet national it-handlingsplan for den danske folkeskole, hvis ikke udviklingen skal køre helt ad banen, mener undervisningsminister Merete Riisager (LA). "Der venter et kæmpearbejde med at politisere og generobre den politiske kontrol med dette område," siger hun.
Computerworld
Danske tech-topfolk blæst bagover efter besøg i Kina: Danmark er nødt til at gøre noget
Danmark skal i den grad op i gear, hvis ikke vi skal køres helt bag ad dansen af Kina, lyder det fra bekymrede danske techfolk efter besøg i Kina.
CIO
Forleden reparerede en mekaniker min bil: Det kostede 4.200 kroner, som min hjerne snød mig til at betale med et smil
De rationelle it-beslutninger du træffer er måske en illusion. Det lærte jeg da min bil gik i stykker og min hjerne snød mig til at tro, at alt var fint. Til gengæld fandt jeg tre fælder dine it-beslutninger kan falde i.
Job & Karriere
Manden bag Stack Overflow til softwareudviklere og folk i it-branchen: Disse ting skal du lære, hvis du vil undgå at blive tromlet totalt
Interview: Manden bag Stack Overflow og Trello har en opsang til folk i it-branchen. Her er de kompetencer, som du bare skal tilegne dig nu.
White paper
Kundeservice som et konkurrencevåben
Kundeservice har i mange år været ensbetydende med lange telefonkøer, men i dag er situationen heldigvis helt anderledes. Virksomheder bruger det som et vigtigt konkurrenceparameter, og kunderne forventer ligeledes at få den rigtige hjælp, ellers går de til en anden virksomhed. I dette whitepaper gennemgår vi fem simple trin, der kan give jer vigtige konkurrencefordele.