Artikel top billede

3 fortsætter tilstrømningen af mobilkunder i 'meget stille' periode: Har hentet 6.000 nye kunder på tre måneder

De seneste tre måneder har været stille for mobilselskabet 3. Alligevel har virksomheden formået at hente 6.000 nye kunder.

Danmarks fjerdestørste teleselskab 3 har fortsat tilvæksten af mobilkunder i det seneste kvartal, som selskabet ellers beskriver som "meget stille."

Nærmere bestemt har 3 landet 6.000 nye mobilkunder henover juli, august og september.

Det er en halvvering af kundetilstrømningen i andet kvartal, hvor 3 hentede 12.000 nye kunder.

Samlet set har 3 nu lidt over 1,3 millioner mobilkunder i Danmark.

"Telemarkedet har generelt været usædvanligt stille her i 2018, men 3 fortsætter kundevæksten og bliver ved med at tage markedsandele, som er målet," lyder det fra 3's administrerende direktør, Morten Christiansen i en pressemeddelelse.

Læs også: Derfor smadrer TDC konkurrenterne i den danske mobilkrig

Langt op til førstepladsen

Morten Christiansen har et erklæret mål om at nå 1,5 millioner danske mobilkunder, hvilket i så fald vil få 3 til at overhale Telia som Danmarks tredjestørste selskab.

Læs også: Mobilselskabet 3 haler ind på Telia: Har hentet 19.000 nye kunder i 2018

Kampen om de danske mobilkunder føres suverænt af TDC, men mens både Telenor og Telia taber kunder, formår 3 stadigvæk at øge antallet af mobilkunder.

Der er dog stadig langt op til TDC, der har rundet 3 millioner mobilkunder i Danmark.

Det kan du læse mere om her: TDC fortsætter med at jorde konkurrenterne i den danske mobilkrig: Så mange nye mobilkunder har selskabet hentet




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Itm8 | IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Compliance og strategisk it-sikkerhed efter DORA

Finansielle koncerner har i snit 85 sikkerhedsløsninger i drift – men er i snit op til 100 dage om at opdage et igangværende cyberangreb. Ydermere viser øvelser, at det typisk tager 4-6 uger at rense og genetablere sikker drift af centrale systemer efter et stort angreb. Fokus for dagen vil derfor være på henholdsvis governance samt om, hvordan du som it-leder i den finansielle sektor skal kunne håndtere fremtidens cybertrusler og arbejde effektivt med sikkerhed på et strategisk niveau.

04. april 2024 | Læs mere


EA Excellence Day

Hvad er det, der gør it-arkitektens rolle så vigtig? Og hvad er det for udfordringer inden for områder som cloud, netværk og datacentre, som fylder hos nogle af landets bedste it-arkitekter lige nu? Det kan du her høre mere om og blive inspireret af på denne konference, hvor du også får lejlighed til at drøfte dette med ligesindede.

16. april 2024 | Læs mere


IAM - din genvej til højere sikkerhed uden uautoriseret adgang og datatab

På denne dag udforsker vi de nyeste strategier, værktøjer og bedste praksis inden for IAM, med det formål at styrke virksomheders sikkerhedsposition og effektiviteten af deres adgangsstyringssystemer og dermed minimere risikoen for uautoriseret adgang og datatab. Og hvordan man kommer fra at overbevise ledelsen til rent faktisk at implementere IAM?

18. april 2024 | Læs mere