DXC Technology køber det danske it-konsulenthus BusinessNow

DXC køber Søborg-virksomheden BusinessNow i et fremstød rettet mod ServiceNow-forretningen.

Artikel top billede

DXC Technology - det tidligere CSC - overtager det danske it-konsulenthus BusinessNow med hovedkvarter i Søborg uden for København.

Det sker i et fremstød rettet mod it-service-management-forretningen, meddeler selskaberne.

Sammen med BusinessNow overtager DXC også det britiske konsulenthus TESM. Begge selskaber indgår i partnernetværket under amerikanske ServiceNow.

Begge selskaber er blandt de store partnere til amerikanske ServiceNow, der står bag en cloud-platform til understøttelse af service-automatisering og udvikling af applikationer.

“Tilkøbet af TESM og BusinessNow afspejler DXC’s commitment til det voksende ServiceNow-område,” lyder det fra DXC.

Ifølge selskabet har BusinessNow og TESM den industri-indsigt og de kompetencer, der er nødvendige for at blive ‘førende i det hastigt-voksende enterprise SaaS-marked.’

“Virksomhedskunderne bestræber sig i stigende omfang på at etablere bedre, hurtigere og mere effektive workflows og processer med henblik på at forbedre tilfredsheden hos kunder og medarbejdere og samtidig mindske omkostningerne,” lyder det fra DXC.

Tilsammen kan DCX og ServiceNow ifølge DXC levere en vifte af cloud-baserede løsninger, der ‘rækker ud over ITSM.’

Mere end fordobling

Danske BusinessNow blev etableret i 2014 og har indtil nu været ejet af de fire stiftere, Peter Ravnholt, Lasse Wilén Kristensen, direktør Bo Wilchen-Pedersen og Lars Bisgaard Lund.

Selskabet omsatte trods sine blot fire år i fjor for 30,4 millioner kroner og landede et driftsresultat på 3,5 millioner kroner.

BusinessNows omsætning blev mere end fordoblet fra 2016 til 2017 - blandt andet på grund af overtagelsen af KMD’s it-management consulting-forretning.

Parterne oplyser ikke, hvor meget DXC betaler for de to selskaber.

"Med opkøbene vil DCX tilbyde kunder i forskellige brancher et udvidet udvalg af cloud-baserede software-as-a-service-løsninger og styrke DXC's position som markedsleder indenfor ServiceNow. DXC's services vil således give kunder mulighed for at transformere service management på tværs af virksomheden, herunder IT, drift, kundeservice, HR og sikkerhedsoperationer," lyder det fra DXC.

I problemer

DXC har i de senere år kæmpet med at tøjle en stor nedtur, der har ramt selskabet. Nedturen har alene i de seneste tre år ført til et samlet tab på halvanden milliarder kroner.

Selskabets danske topchef, Peter Winther-Schmidt, har tidligere sagt til Computerworld, at DXC 'lider for meget af en offentlig kultur.'

Det kan du læse mere om her: Pengene fosser ud af kriseramt DXC: Har tabt over 1,5 milliarder kroner på tre år

Annonceindlæg fra SoftwareOne

Glem hypen: Her er tre steder hvor AI allerede leverer

Ifølge SoftwareOne ligger de reelle AI-gevinster gemt i områder af central betydning for forretningen.

Roskilde Universitet

IT-Infrastruktur systemadministrator

Region Sjælland

IT-Forsyningen I/S

It-arkitekt

Københavnsområdet

Forsvarsministeriets Materiel- og Indkøbsstyrelse

Forretningsanalytiker søges: Skab bro mellem IT og forretning i Cyberdivisionen

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Christian Homann som Projektleder ved netIP's kontor i Thisted. Han kommer fra en stilling som Digitaliseringschef hos EUC Nordvest. Han er uddannet med en Cand.it og har en del års erfaring med projektledelse. Nyt job

Christian Homann

Netip A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job