DXC Technology køber det danske it-konsulenthus BusinessNow

DXC køber Søborg-virksomheden BusinessNow i et fremstød rettet mod ServiceNow-forretningen.

Artikel top billede

DXC Technology - det tidligere CSC - overtager det danske it-konsulenthus BusinessNow med hovedkvarter i Søborg uden for København.

Det sker i et fremstød rettet mod it-service-management-forretningen, meddeler selskaberne.

Sammen med BusinessNow overtager DXC også det britiske konsulenthus TESM. Begge selskaber indgår i partnernetværket under amerikanske ServiceNow.

Begge selskaber er blandt de store partnere til amerikanske ServiceNow, der står bag en cloud-platform til understøttelse af service-automatisering og udvikling af applikationer.

“Tilkøbet af TESM og BusinessNow afspejler DXC’s commitment til det voksende ServiceNow-område,” lyder det fra DXC.

Ifølge selskabet har BusinessNow og TESM den industri-indsigt og de kompetencer, der er nødvendige for at blive ‘førende i det hastigt-voksende enterprise SaaS-marked.’

“Virksomhedskunderne bestræber sig i stigende omfang på at etablere bedre, hurtigere og mere effektive workflows og processer med henblik på at forbedre tilfredsheden hos kunder og medarbejdere og samtidig mindske omkostningerne,” lyder det fra DXC.

Tilsammen kan DCX og ServiceNow ifølge DXC levere en vifte af cloud-baserede løsninger, der ‘rækker ud over ITSM.’

Mere end fordobling

Danske BusinessNow blev etableret i 2014 og har indtil nu været ejet af de fire stiftere, Peter Ravnholt, Lasse Wilén Kristensen, direktør Bo Wilchen-Pedersen og Lars Bisgaard Lund.

Selskabet omsatte trods sine blot fire år i fjor for 30,4 millioner kroner og landede et driftsresultat på 3,5 millioner kroner.

BusinessNows omsætning blev mere end fordoblet fra 2016 til 2017 - blandt andet på grund af overtagelsen af KMD’s it-management consulting-forretning.

Parterne oplyser ikke, hvor meget DXC betaler for de to selskaber.

"Med opkøbene vil DCX tilbyde kunder i forskellige brancher et udvidet udvalg af cloud-baserede software-as-a-service-løsninger og styrke DXC's position som markedsleder indenfor ServiceNow. DXC's services vil således give kunder mulighed for at transformere service management på tværs af virksomheden, herunder IT, drift, kundeservice, HR og sikkerhedsoperationer," lyder det fra DXC.

I problemer

DXC har i de senere år kæmpet med at tøjle en stor nedtur, der har ramt selskabet. Nedturen har alene i de seneste tre år ført til et samlet tab på halvanden milliarder kroner.

Selskabets danske topchef, Peter Winther-Schmidt, har tidligere sagt til Computerworld, at DXC 'lider for meget af en offentlig kultur.'

Det kan du læse mere om her: Pengene fosser ud af kriseramt DXC: Har tabt over 1,5 milliarder kroner på tre år

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra 7N A/S

    7N: Specialisterne bag Europas digitale forsvarsparathed

    Når Danmark og Europa skal ruste sig til en ny sikkerhedspolitisk virkelighed, handler det ikke længere kun om materiel og mandskab.

    Fagligt Fælles Forbund

    Konsulent til Medlemskontaktcenter

    Sydjylland

    Netcompany A/S

    Data Management Consultant

    Københavnsområdet

    Jyske Bank

    Kvantitativ Analytiker

    Midtjylland

    KMD A/S

    Product Owner til KMD Nexus

    Københavnsområdet

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Hans Christian Thisen som AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at bidrage til udvikling og implementering af AI- og automatiseringsløsninger. Nyt job

    Hans Christian Thisen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job