Artikel top billede

Foto: Steffen Villadsen

Citrix køber selskab med 90 medarbejdere for enorme 1,3 milliarder kroner

Amerikanske Citrix betaler over 1,3 milliarder for 90 nye medarbejdere på mikro app-platformen Sapho.

Citrix køber mikro app-platformen Sapho.

Målet med opkøbet er at styrke forbrugeroplevelsen i Citrix Workspace, så brugere af systemet kan tilgå arbejdspladsens applikationer og filer hurtigere og sikrere.

Det oplyser den amerikanske software-virksomhed, der ikke vil sætte tal på prisen for Sapho.

Men ifølge Techcrunch har Citrix haft den store pung oppe ad lommen for at betale for overtagelsen af Sapho.

Ifølge mediet er prisen for købet på hele 200 millioner dollar, svarende til mere end 1,3 milliarder kroner.

Læs også: Citrix-direktør går på jagt efter en helt ny slags kunder: "Mange vil gerne have flere store kunder, men for Citrix er det lige omvendt"

Alle Saphos 90 medarbejdere samt selskabets medstifter og administrerende direktør, Fouad Einaggar, overgår til Citrix.

"Sapho og Citrix deler en vision om, at teknologi kan forbedre medarbejdernes arbejdsliv ved at hjælpe dem til at blive mere produktive. Vores teknologier skaber et intelligent miljø, der løser produktivitetsudfordringer ved at organisere arbejdet på en enkelt platform, ved at gøre brug af mikro-apps og ved at automatisere så mange opgaver som muligt for dermed at gøre det muligt for medarbejderne at koncentrere deres indsats, hvor de skaber den største værdi," lyder det fra Fouad Einaggar i en pressemeddelelse.

Læs også: Citrix Danmarks nye direktør sender medarbejdere til rollespil - skal lære at sparke døren ind hos CIO'erne: "Det er en falliterklæring at lægge det i hænderne på en Citrix-administrator"




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
IT Relation A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Er der en vej uden om usikker, kostbar og kompleks clouddrift?

Få indsigt i konklusionerne fra en nylig, storstilet undersøgelse fra Computerworld og Veritas med svar fra mere end 100 danske IT-topchefer i detaljer om deres erfaringer med de seneste års bevægelse mod cloudbaserede platforme og services. Derudover får du bud på, hvordan man som virksomhed både høster fordelene ved øget clouddrift og et stigende antal leverandører. Vel at mærke samtidig med, at man får det overblik, som gør det muligt at drive infrastrukturen sikkert og effektivt.

05. oktober 2023 | Læs mere


Hvor kommer cybertruslerne fra i OT-miljøer?

Sammen med en række eksperter vil du blive indviet, hvilke udfordringer virksomheder typisk skal forholde sig til, for at sikre OT-miljøet mod udefrakommende trusler og cyberangreb.

10. oktober 2023 | Læs mere


Øg virksomhedens agilitet med modulære og fleksible forretningssystemer

Hvordan kan kravet til øget fleksibilitet og agilitet afspejles i din virksomheds valg af forretningssystemer? Med udgangspunkt i Microsoft Dynamics 365-platformen giver vi i webinaret inspiration til, hvordan du bliver i stand til at reagere hurtigt på skiftende markedsvilkår, begivenheder og kriser, der kan udfordre din forretning.

11. oktober 2023 | Læs mere