Banen er kridtet op til det næste store slag mellem it-giganterne: Google og Amazon gør sig klar til at banke Apples populære Airpods af banen

Apple succes med Airpods-høretelefonerne betyder, at Amazon og Google har fået fornyet interesse for at producere teknologi til øregangene. En analytiker vurderer, at de to it-giganter til næste år vil være klar til at udfordre Apple på området

Artikel top billede

Den næste store teknologiske slagmark skal muligvis findes i dine øre.

For Google og Amazon kan være på trapperne med en række nye høretelefoner, der skal tage kampen om mod Apples succesfulde Airpods-høretelefoner.

Det er i hvert fald vurderingen fra den kendte Apple-analytiker Ming-Chi Kuo.

Han oplyser til Apple-mediet 9to5mac, at han forventer at høretelefonerne fra Amazon og Google vil blive sat til salg i løbet af anden halvdel af 2019.

”Vi tror, at Apples succes med Airpods har tiltrukket sig Google og Amazons opmærksomhed, og at de to virksomheder, derfor vil lancere AirPod-lingende produkter,” lyder vuderingen af Apple-analytikeren ifølge 9to5mac.

Stort marked for trådløse høretelefoner

Ming-Chi Kuo vurderer desuden, at der er et stort marked for denne type høretelefoner. Han vurderer således, at Amazon og Google samlet set vil være i stand til at sælge mellem 10 og 20 millioner udgaver af sine høretelefoner i løbet af anden halvdel af 2019.

Han vurderer samtidig, at Apple i hele 2019 vil sælge mellem 50 og 55 millioner Airpods, hvilket er en markant stigning i forhold til 2018, hvor Apples AirPods-salg ifølge Ming-Chi Kuo vil lande på mellem 26 og 28 millioner.

Google præsenterede dog allerede i starten af året et par høretelefoner med navnet Pixel Buds, der udmærkede sig ved at kunne oversætte tale til 40 forskellige sprog i realtid.

Googles høretelefoner som dog fik en lunken modtagelse hos anmelderne.

Læs også: Google: Vores nye ørepropper kan oversætte 40 sprog i realtid

Ifølge Ming-Chi Kuo vil Apple dog fastholde sin føring på feltet ved at tilfløje nye funktioner til sine Airpods-høretelefoner.

Han vurderer, at Apple allerede i starten af 2019 vil udsende en udgave af Airpods, der understøtter trådløs-opladning, mens den californiske iPhone-producent i 2020 vil være klar med en helt ny-designet udgave af Airpods-høretelefonerne.

Det amerikanske erhvervsmedie Bloomberg har dog tidligere forudset, at Apple allerede i 2019 vil være klar med nye og dyrere Airpods, der er vandtætte og understøtter noise-cancellation.

Ming-Chi Kuo påpeger ligeledes, at det vil være oplagt, hvis Apple udstyrer fremtidige udgaver af Airpods med helbreds-relaterede sensorer, som det kendes fra Apple Watch

Læs også:
Folk betaler mere og mere for deres iPhones, men det kan ikke blive ved: Her er Apples næste gyldne træk

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Deloitte

    Danske CIO’ers evner i strategi og eksekvering er afgørende for succes med generativ AI

    Ny rapport varsler risiko for, at vi i Norden sakker bagud på teknologier med de mest markante potentialer. CIO’erne bliver afgørende for succes.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

    Benjamin Terp

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil