Bilka, Føtex og Wupti.com ramt af nedbrud: Kunder modtager ikke ordrebekræftelser

Salling Group har i omkring et døgns tid været ramt af et større servernedbrud, hvilket resulterer i, at Bilka-, Føtex- og Wupti.com-kunder ikke modtager en ordrebekræftelse, når de bestiller online. Nedbruddet skyldes en opdateringsfejl.

Premium Kun for abonnenter

Det får du i artiklen

  • Indblik i serverfejlen hos Salling Group
  • Se hvem der er ramt
  • Læs hvorfor nogle kunder ikke modtager sin ordrebekræftelse
  • Tjek Salling Groups svar
  • Læs hvilke spørgsmål koncernen ikke ønsker at besvare
433
2:15 min
Opdateret 16.30: Salling Group oplyser, at systemerne igen er oppe at køre normalt fra omkring klokken 14 onsdag eftermiddag.

Internetbutikken Wupti.com samt supermarkedskæderne Bilkas og Føtex' webshops for hvidevarer har i omkring et døgn tids været ramt af et nedbrud.

Online-butikkerne modtager alle ordre, men nedbruddet betyder, at en del af kunderne ikke modtager ordrebekræftelserne på deres køb og dermed ikke ved, om transkationen er gået igennem.

Hvor længe nedbruddet nøjagtigt har stået på, ønsker Salling Group, der står bag alle tre hjemmesider, ikke at oplyse, men Computerworld har konstateret, at nedbruddet i hvert fald er sket før klokken 14.49 tirsdag.

Salling Group har ikke informeret sine kunder om nedbruddet.

Salling Group bekræfter nedbruddet, som skyldes en serverfejl efter en opdatering, over for Computerworld.

Vil du gerne læse resten? Bliv abonnent

Hvad er Computerworld Premium? Se gratis artikel her

Allerede abonnent?

Prøv Premium i en måned

19,-

eksklusiv moms

Køb nu
1 måned 195,-
12 måneder 1.795,-

Vil du ringes op?

Første måned koster 19 kroner. Herefter er prisen 195 kroner pr. måned. Alle priser er eksl. moms. Med moms er prisen hhv. 23,75 kroner for første måned og herefter 243,75 kroner pr. måned samt 2.243,75 kroner for 12 måneder. Automatisk fornyelse af abonnement.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

0 Premium-indhold

Sådan ser det intelligente drømmekontor ud: Her kæmper 240 mennesker om 150 siddepladser - og de elsker det

0 Premium-indhold

Proact får ny landechef i Danmark efter stor omstrukturering: Dansk topchef færdig efter 16 år i selskabet

0 Premium-indhold

Dansk outsourcing-selskab har vendt skuden efter syv år med underskud: "Vi har inviteret hele firmaet ud at rejse som en kollektiv fejring"

0 Premium-indhold

Hydro Danmark stadig ramt fire døgn efter globalt hackerangreb: "Vi har i øjeblikket problemer"

0 Premium-indhold

Oticon har sat turbo på agil udvikling med rammeværket SAFe: "Det giver bedre styring og en ro i organisationen og en større arbejdsglæde blandt medarbejderne"


Premium
Sådan ser det intelligente drømmekontor ud: Her kæmper 240 mennesker om 150 siddepladser - og de elsker det
I Polys kontor er det lykkedes at klemme 240 ansatte i et kontor med 150 siddepladser. Aligevel er medarbejdertilfredsheden er i den absolutte superliga.
Computerworld
Her er Kinas næste stjernemobil: Huawei P30
Seneste lækkede detaljer om Huaweis næste toptelefon, Huawei P30, lader ikke meget tilbage til fantasien.
CIO
Tech fra Toppen: Det har CIO Mads Madsbjerg Hansen fra FLSmidth lært af flere års global it-konsolidering
Tech fra Toppen: Flere års arbejde har betydet en reduktion i antallet af it-systemer hos FLSmidth. Men processen har ikke været uden overraskelser. Hør hvad CIO Mads Madsbjerg Hansen har lært af den omfattende og globale proces.
Job & Karriere
Efter blodrødt regnskab: Nu fyrer Atea 20 medarbejdere i Danmark
Atea fyrer nu 20 medarbejdere. Det sker som en direkte konsekvens af, at den danske forretning er under pres, oplyser selskabets direktør.
White paper
Mobility - her er de aktuelle udfordringer
Hvad med sikkerheden? Mobility-bølgen fejer igennem danske virksomheder, og der er masser af muligheder og faldgruber. Sikkerheden halter, men det kan der gøres noget ved. Produceret af Computerworld.dk i oktober 2014.