Artikel top billede

Fortalt til: Christoffer Lund-Hansen

Mennesker i IT
Udgivet 26. april 2019 kl. 11.27

Da jeg begyndte i NNIT i 2007, var udfordringen at professionalisere selskabet.

Vi skulle sørge for, at vi var i stand til at levere de varer, som kunderne efterspurgte.

Dengang kom omkring 70 procent af omsætningen fra Novo Nordisk-gruppen, hvor tallet i dag er under 40 procent. Dengang var der reelt ingen kontrakter. Man ringede og skrev til hinanden i stedet.

Der var en hypotese om, at de varer, Novo Nordisk havde, ville de andre selskaber også købe.

Vi har ikke solgt en eneste vare til nogen som helst via en samhandel mellem NNIT og Novo Nordisk.

Men det hele skulle professionaliseres.

Vores datacenter var bare en maskinstue. Jeg synes, det lød morsomt, indtil jeg kom og besøgte den, men det var bare en maskinstue. Det var et kontor, der var bygget om, og så var der lidt ekstra koldt.

Jeg gjorde det klart, at vi var nødt til at bygge datacentre, for jeg kom fra en verden med højprofessionelle datacentre.

I dag har vi to af Danmarks højst certificerede datacentre. Det ene er splinternyt og åbnede i januar.

Jeg vil påstå, at det er de to af de mest moderne datacentre i Danmark – måske også i Norden.

Per Kogut, administrerende direktør i NNIT.


Flere mennesker i IT Om mennesker i it



Premium
Test: Duer Samsungs første Pro-pc'er til noget?
Samsung Galaxy Book Pro serien er et bevis på, at de etablerede pc-producenter får sig en formidabel udfordrer i den sydkoreanske supersværvægter.
CIO
Der findes ikke noget vigtigere for din virksomhedskultur end psychological safety
Klumme: Forskningen er entydig: Vidensarbejde er mere effektiv, når du tør stille spørgsmål, rejse kritik og indrømme fejl helt uden frygt for at blive straffet eller gjort til grin. Hvis du ikke har fokus på denne del af din virksomhedskultur, så lever din virksomhed og dine medarbejdere ikke op til deres fulde potentiale.
White paper
Kunsten at navigere i en tilpasningsøkonomi
Evnen til at tilpasse sig en verden i konstant forandring bliver afgørende for virksomhedens mulighed for at vækste i fremtiden. Ét af de finansielle håndtag du kan skrue på, er en hel eller delvis outsourcing af it-driften. I e-bogen ”Kunsten at navigere i en tilpasningsøkonomi” får du viden om, hvordan din virksomhed kan bruge tilpasningsøkonomi til at håndtere fremtidens krav til it. Vi spørger blandt andet: - Kan din virksomhed skalere og tilpasse sin digitale kapacitet og økonomi? - Har dine kunder tillid til, at du har de skarpeste it-løsninger? - Ville I kunne styrke forretningen ved at give jeres it mere fokus? - Kan I få øget funktionalitet til samme pris? Vi fokuserer på risiko, økonomi, fokus og valg af it-partner, som er fire opmærksomhedspunkter du skal have styr på for at lykkes med at tilpasse virksomheden til at modstå forandringerne i verden.