Nordea tæt på hemmelig aftale om at købe sig ind i Mobilepay

Den danske betalingsapp Mobilepay ser ud til at få ny medejer i den nærmeste fremtid. Ifølge Børsen er den svenske bank Nordea tæt på at købe sig ind i selskabet bag tjenesten.

Artikel top billede

(Foto: Claus Sjödin)

Den svenske storbank Nordea er tæt på at købe sig ind i den digitale betalingstjeneste Mobilepay, som Danske Bank i dag ejer 100 procent af.

Det erfarer Børsen.

Begge parter oplyser til avisen, at man ikke har nogen kommentarer til et muligt opkøb i Mobilepay.

Læs også: Danske Bank åbner for nye medejere af MobilePay: Vil have flere banker med ombord

"Den faste regel for os på den type spørgsmål er, at vi ikke har nogen kommentarer til dem. Hvis der kommer noget om det, så kommunikerer vi det til markedet," siger Danske Banks pressechef Kenni Leth til Børsen.

Aftalen går tilsyneladende under navnet Project Onion og er ifølge Børsens oplysninger så tæt på at blive en realitet, at de to banker allerede har udfærdiget købsaftalen.

Ingen sorte tal på bundlinjen

Den danske betalingsapp har været en stor succes på kunde siden, hvor man har mere end fire millioner brugere.

Men selskabet bag appen kæmper stadig med at tjene penge på tjenesten, der sidste år kunne Mobilepay præsentere et underskud på 120,9 millioner kroner.

Læs mere her: Pengene vælter ud af Mobilepay selv om selskabet har fire millioner brugere

Ideen med flere banker køber sig ind i selskabet er dog ikke fremmede for den digitale betalingstjeneste.

Allerede i marts tidligere på året åbnede MobilePays topchef, Mark Wraa Hansen, for muligheden om at udvide ejerkredsen.

“Det er jo ultimativt noget, som vores ejer bestemmer. Men mit synspunkt er, at vi har et glimrende samarbejde med bankerne. Så ja, jeg ser gerne, at flere banker kommer ind i ejerkredsen,” sagde han dengang til erhvervsmediet Finans.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra FPT Software

    Flere Nordiske Virksomheder Ser mod Øst for Succesfuld Digital Transformation

    Kunstig intelligens (AI) og digital transformation bliver i stigende grad centrale elementer i danske virksomheders strategier.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil