Artikel top billede

(Foto: Dan Jensen)

Stor dansk annoncør efterlyser danske alternativer til Facebook og Google

Danske Spil, der er en af Danmarks største annoncører, efterlyser en fælles indsats fra danske medier, hvis de skal have en chance mod Facebook og Google.

Facebook og Google løber med en stor del af det danske annoncemarked, og det skyldes ifølge Jesper Thyssen, marketingschef i Danske Spil, at de danske medier ikke har fulgt med de store spillere, siger han til Finans.

“Helt overordnet har medierne ikke været i stand til at følge med de andre spillere på markedet. På et tidspunkt vækstede digital annoncering med 40 procent, og i samme tidsrum havde de danske medier en negativ vækst på tre procent. Det burde egentlig være umuligt i et marked med så store vækstrater, men de danske medier taber stort til Google og Facebook,” siger han til avisen.

Han foreslår, at de danske medier etablerer et samarbejde om data i form af et eget annoncenetværk.

Det ville gøre det muligt for annoncørerne at ramme brugere på tværs af de danske medier.

Han peger på, at de tyske medier netop er gået sammen i et netværk af denne type.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Ciklum ApS
Offshore software- og systemudvikling.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Computerworld Cloud & AI Festival 2025

Glæd dig til to dage, hvor du kan netværke med over 2.400 it-professionelle, møde mere end 50 it-leverandører og høre indlæg fra +90 talere. Vi sætter fokus på emner som AI; infrastruktur, compliance, sikkerhed og løsninger for både private og offentlige organisationer.

17. september 2025 | Læs mere


IT og OT i harmoni: Sikring uden at gå på kompromis med effektiviteten

IT og OT smelter sammen – men med risiko for dyre fejl. Få metoder til sikker integration med ERP, kundesystemer og produktion. Tilmeld dig og få styr på forskellene og faldgruberne.

24. september 2025 | Læs mere


NIS2: Vi gør status efter tre måneder og lærer af erfaringerne

Vær med, når vi deler oplevelser med implementering af NIS2 og drøfter, hvordan du undgår at gentage erfaringerne fra GDPR – og særligt undgår kostbar overimplementering.

30. september 2025 | Læs mere