Mobilepay ramt af nedbrud hos alle kunder: Kender ikke tidshorisonten

Den populære betalingsapp mobilepay er ramt af et teknisk nedbrud. Det betyder, at appen er utilgængelig for alle brugere, oplyser selskabet.

Artikel top billede

(Foto: Claus Sjödin)

Opdateret: Mobilepay virker igen for alle kunder

Den populære betalingsapp MobilePay er ramt af et nedbrud, der gør den utilgængelig for alle brugere.

Det bekræfter presseansvarlig for MobilePay, Peter Kjærsgaard over for DR.

Alle der forsøger at få adgang til appen bliver mødt med en besked om, at appen ikke er tilgængelig, fordi den er ramt af tekniske problemer.

Det er endnu uvist, hvad der er årsagen til nedbruddet.

“Det har højeste prioritet, og alle vores teknikere arbejder på sagen,” lyder det fra Peter Kjærsgaard til DR.

Den danske betalingsapp har været en stor succes hos kunderne, hvor man har mere end fire millioner brugere.

Men selskabet bag appen kæmper stadig med at tjene penge på tjenesten, der sidste år kunne Mobilepay præsentere et underskud på 120,9 millioner kroner.

Læs mere: Pengene vælter ud af Mobilepay selv om selskabet har fire millioner brugere

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

    Jimmi Overgaard

    Netip A/S

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S