Tiscali, der er er Europas andenstørste udbyder af internetforbindelser, har solgt sit norske datterselskab og overvejer yderligere frasalg.
Prisen for det norske selskab bliver knap 45 millioner kroner.
I sidste uge solgte Tiscali sit østrigske datterselskab for knap 91 millioner kroner, og salget af det norske datterselskab følger i kølvandet på salget af Tiscalis datterselskaber i Østrig og Sydafrika.
Tiscali Norge har omkring 18.000 ADSL-kunder og 27.000 kunder, der selv står for opringningen (dial-up kunder).
Skal bruge pengene
Salget er en del af den plan, som Tiscali Gruppen har lanceret, og som er rettet mod at fokusere såvel ledelsesmæssige som økonomiske ressourcer mod sine nøglemarkeder.
Sagt med andre ord er Tiscali i fuld gang med at skrabe penge sammen, så virksomheden fortsat kan betale renterne af sin store gæld, der i slutningen af juni løb op i 2,8 milliarder kroner. I pengekassen har Tiscali godt en milliard kroner i kontanter.
Kursen på Tiscalis aktier er faldet med 67 procent siden december sidste år i takt med, at investorerne bliver stadig mere bekymrede over virksomhedens økonomiske situation.
Det ligger i kortene, at Tiscalis datterselskaber i Sverige og Schweiz også hurtigt kan blive sat til salg.