NNIT skal betale erstatning for nedetid på NemLog-in efter nedbrud hos Interxion

NNIT skal betale kompensation for ikke at have leveret den aftale oppetid på NemLog-in.

Artikel top billede

NNIT skal til lommerne og betale kompensation til Digitaliseringsstyrelsens for ikke at have holdt NemLog-in i luften som aftalt.

Ifølge Version2 skal NNIT betale for det store nedbrud, der 30. juni ramte colocation-huset Interxion.

Det kan du læse mere om her: Interxion-nedbruddet ramte kritisk infrastruktur og 54 kommuner: Her er detaljerne og kundernes reaktion og krav

Nedbruddet ramte også NemLog-in, som NNIT har det kontraktuelle ansvar for. NNIT har forpligtet sig til at have en oppetid på 99,9 procent mellem klokken 07:00 og 24:00 og en oppetid på 99,5 procent resten af døgnet.

“NNIT skal sikre, at NemLog-in er tilgængeligt i henhold til de opsatte krav til driftstid og driftseffektivitet. Da NemLog-in havde en nedetid på 102 minutter den 30. juni, betyder det, at servicemålet omkring driftseffektivitet for juni måned ikke er overholdt,” meddeler direktør i Digitaliseringsstyrelsen, Adam Lebech, til Version2.

Mediet har ikke fået oplyst, hvor stor en bod NNIT skal betale.

Nedbruddet ramte mange andre systemer end NemLog-in - herunder blandt andet en stribe DSB-systemer samt kommune-systemet Fasit fra Schultz.

Dengang fortalte Interxion-direktør Peder Bank os, at han forventede en striber regninger på brudte SLA'er.

Det kan du læse mere om her: En uge efter det store Interxion-nedbrud: Millionregninger for akut fejlsøgning og brudte SLA’er lurer

Læses lige nu

    Event: Computerworld Summit 2026 - København

    Digital transformation | København

    Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 250 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i København viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

    28. april 2026 | Gratis deltagelse

    Navnenyt fra it-Danmark

    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Christian Homann som Projektleder ved netIP's kontor i Thisted. Han kommer fra en stilling som Digitaliseringschef hos EUC Nordvest. Han er uddannet med en Cand.it og har en del års erfaring med projektledelse. Nyt job

    Christian Homann

    Netip A/S

    Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
    Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse