NNIT skal betale erstatning for nedetid på NemLog-in efter nedbrud hos Interxion

NNIT skal betale kompensation for ikke at have leveret den aftale oppetid på NemLog-in.

Artikel top billede

NNIT skal til lommerne og betale kompensation til Digitaliseringsstyrelsens for ikke at have holdt NemLog-in i luften som aftalt.

Ifølge Version2 skal NNIT betale for det store nedbrud, der 30. juni ramte colocation-huset Interxion.

Det kan du læse mere om her: Interxion-nedbruddet ramte kritisk infrastruktur og 54 kommuner: Her er detaljerne og kundernes reaktion og krav

Nedbruddet ramte også NemLog-in, som NNIT har det kontraktuelle ansvar for. NNIT har forpligtet sig til at have en oppetid på 99,9 procent mellem klokken 07:00 og 24:00 og en oppetid på 99,5 procent resten af døgnet.

“NNIT skal sikre, at NemLog-in er tilgængeligt i henhold til de opsatte krav til driftstid og driftseffektivitet. Da NemLog-in havde en nedetid på 102 minutter den 30. juni, betyder det, at servicemålet omkring driftseffektivitet for juni måned ikke er overholdt,” meddeler direktør i Digitaliseringsstyrelsen, Adam Lebech, til Version2.

Mediet har ikke fået oplyst, hvor stor en bod NNIT skal betale.

Nedbruddet ramte mange andre systemer end NemLog-in - herunder blandt andet en stribe DSB-systemer samt kommune-systemet Fasit fra Schultz.

Dengang fortalte Interxion-direktør Peder Bank os, at han forventede en striber regninger på brudte SLA'er.

Det kan du læse mere om her: En uge efter det store Interxion-nedbrud: Millionregninger for akut fejlsøgning og brudte SLA’er lurer

Annonceindlæg fra Trustworks

Tillid i en Zero-Trust verden

Med voksende trusler, nye EU-krav og øget kompleksitet er cybersikkerhed nu en central ledelsesopgave på linje med strategi og økonomi.

Navnenyt fra it-Danmark

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

Johan Léfelius

IT Confidence A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Benjamin Terp som Supportkonsulent ved netIP's kontor i Odense. Han er uddannet IT-Supporter hos Kjaer Data. Nyt job

Benjamin Terp

Netip A/S

IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

Henrik Thøgersen

IT Confidence A/S

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job