Teleselskabet 3 henter 18.000 nye kunder: Er nu tæt på at overhale Telia

Nu er 3 tæt på at overhale Telia som Danmarks tredjestørste teleselskab.

Artikel top billede

(Foto: PR /Jacobs Schorring)

Teleselskabet 3 og datterselskabet Oister har i tredje kvartal fået 18.000 nye kunder, hvilket betyder, at selskabet nu har 1.405.000 millioner kunder.

Det oplyser teleselskabet 3 i en pressemeddelelse.

Det svarer til en fremgang på syv procent på et enkelt år, og det betyder, at selskabet nu er snublende tæt på at overhale konkurrenter Telia og blive det tredjestørste teleselskab på det danske marked.

Telia har netop meddelt, at selskabet har 1.429.000 millioner kunder på det danske marked.

”Vi har øget vores markedsandel år for år, og det er en fornøjelse at se, at vi nu er oppe over 1,4 mio. kunder og nærmer os en markedsandel på 18 procent,” siger Morten Christiansen, som er administrerende direktør for 3 i Skandinavien i pressemeddelelsen.

Tilbagegang i omsætningen

Omsætningen for tredje kvartal lander på 684 millioner kroner, hvilket er en mindre tilbagegang i forhold til samme kvartal sidste år, hvor omsætningen landede 691 millioner kroner.

Ifølge 3-direktør Morten Christiansen skyldes det blandt andet EU’s regulering af teletaksterne.

”Vi ser et lille fald i omsætningen, som blandt andet skyldes fortsat nedgang i salget af hardware, men også EU’s regulering af opkaldstakster til udlandet. Dette ændrer dog ikke på, at kvartalet slutter med et flot resultat, som viser frugten af vores stabile vækst over tid. Vi er gode til at tiltrække og holde på kunderne, og vi er samtidig gode til at sælge mere til dem. 3’s Internet til hjemmet og Oisters bredbånd, som begge blev lanceret i år, er fx et hit hos eksisterende kunder,” lyder det fra Morten Christiansen ifølge pressemeddelelsen.

3’s driftsresultat for tredje kvartal 2019 endte på 190 millioner kroner.

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra 7N A/S

    7N: Specialisterne bag Europas digitale forsvarsparathed

    Når Danmark og Europa skal ruste sig til en ny sikkerhedspolitisk virkelighed, handler det ikke længere kun om materiel og mandskab.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Enterprise Rent-A-Car har pr. 1. september 2025 ansat Christian Kamper Garst som Senior Key Account Manager. Han skal især beskæftige sig med at vinde markedsandele i hele Norden som led i en storstilet turnaround-strategi. Han kommer fra en stilling som Salgsdirektør hos Brøchner Hotels. Nyt job

    Christian Kamper Garst

    Enterprise Rent-A-Car

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

    Katrine Køpke Rasmussen

    Norriq Danmark A/S

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

    Henrik Thøgersen

    IT Confidence A/S

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

    Morten Eskildsen

    Signifly