Artikel top billede

Just Eat er endt midt i budkrig efter købstilbud: Modtager nyt bud på 42,6 milliarder kroner

Iværksætteren Jesper Buchs livsværk, take away portalen Just Eat, har fået endnu et købstilbud fra et udenlandsk investeringsfirma. Tilbuddet kommer mens Just Eat er midt i en sammenlægning med den hollandske konkurrent Takeaway.com.

Take away-portalen Just Eat er midt i en fusion med den hollandske konkurrent Takeaway.com.

Men nu er Danmarks største madportal endt midt i en budkrig efter endnu et hollandsk firma har afleveret et købstilbud til bestyrelsen.

Det skriver Dagbladet Børsen.

Det er investeringsfirmaet Prosus NV, der også er interesseret i at købe sig ind i den danskstartede platform. Selskabet tilbyder 710 pence per aktie, og værdisætter dermed selskabet til 4,9 milliarder pund eller hvad der svarer til omkring 42,6 milliarder kroner.

Læs også: Just Eat opkøbt af hollandsk takeaway-gigant: Ukendt dansker står til at score milliardgevinst

Bestyrelsen har allerede takket nej til det seneste bud fra Prosus NV, og derfor går selskabet nu ud med tilbuddet direkte til Just Eats aktionærer.

"Vi vil give aktionærerne muligheden for at overveje det her bud, fordi det er i deres bedste interesse. Det er derfor, vi fremlægger det her," siger Bob van Dijk, der er topchef i Prosus NV, ifølge avisen.

Tidligere har en af hovedaktionærerne bag Just Eat, Eminence Capital, meldt ud, at man mener at det igangværende købstilbud fra Takeaway.com er en grov undervurdering af selskabet.

Læs mere her: Storaktionær vil spænde ben for sammenlægning af Just Eat og Takeaway.com




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Byg digitale løsninger omkring dit kerneprodukt og styrk konkurrenceevnen

Stadig flere virksomheder tænker digitale løsninger ind i deres samlede produktportefølje. De sælger ikke ”kun” komponenter og fysiske produkter, men styrker det samlede produktkatalog med services, der f.eks. giver indsigt i ydeevne og udnyttelse af enhederne – og som gør vedligehold langt mere kosteffektivt og rettidigt. Derfor sætter vi fokus på, hvordan du bygger eller optimerer cloudbaserede løsninger, der komplementerer dit kerneprodukt.

21. marts 2023 | Læs mere


Computerworld Cyber Briefing

Én gang om måneden leverer Computerworld Event et 30 minutters Cyber Briefing, hvor du får overblik over de mest aktuelle angreb, største trusler og tendenser samt giver dig gode råd, der kan implementeres direkte i din it-sikkerhedsafdeling. Tema: Hvor står Danmark i forhold truslen fra DDoS?

22. marts 2023 | Læs mere


Datadrevet forretning 2023

Gennem inspirerende oplæg fra personer, der – på egne eller andres vegne – har formået at udnytte data til at sikre en kant til konkurrenterne, bliver du inspireret til, hvordan din organisation kan lykkes med at høste gevinsterne gennem målrettet investering i databaseret innovation og udvikling og om, hvordan man i praksis spotter potentialet i og værdien af data.

23. marts 2023 | Læs mere