Artikel top billede

Capgemini opruster massivt i Danmark: Henter ny konsulentchef fra Boston Consulting Group

På tre måneder har Capgemini Danmark hentet 20 nye konsulentprofiler. Faisal Ramzan skal stå i spidsen for afdelingen med de mange nye ansatte. Inden sommeren 2020 skal den nye danske forretningsenhed have 30 ansatte.

Den danske del af Capgemini har været på rov hos Boston Consulting Group.

Rådgivningsvirksomheden har hentet Faisal Ramzan ind som ny konsulentchef for den danske forretning.

Det oplyser Capgemini i en meddelelse til Computerworld.

"I tæt samarbejde med kunderne og vores 4.500 kollegaer i Norden og over 210.000 globalt, bringer Capgemini stor lokal og global erfaring i spil i Danmark. På den måde har vi en oplagt rolle, ikke bare som rådgiver, men også som leverandør af digitale forretningsløsninger," lyder det i meddelelsen fra Faisal Ramzan, der fortsætter:

"Min opgave bliver bl.a. at sikre, at vi står 100 procent på mål for end-to-end perspektivet i vores rådgivning. Det vil sige den praktiske realiserbarhed ude i kundernes virkelighed, der rækker længere end blot analyser og rapporter."

Han kommer fra et job som associate director hos Boston Consulting Groups digitale rådgivningsenhed, Platinion Nordics.

Faisal Ramzan har også arbejdet seks år hos Accenture Strategy tidligere i sin karriere.

Læs også: Dansk blockchain-projekt henter ny topchef fra Mærsk-selskab: Skal afløse tidligere dansk top-CIO

Capgemini Danmark har ansat 20 konsulentprofiler på tre måneder

Capgemini Danmark har i de seneste måneder oprustet massivt i konsulentforretningen.

Hele 20 konsulentprofiler - hvor størstedelen af hentet hos direkte konkurrenter - er blevet hentet ind på kun tre måneder, men med ansættelsen af Faisal Ramzan sætter selskabet nu foreløbigt punktum for den første bølge af rekrutteringer.

"Vi har meldt klart ud omkring vores kortsigtede mål for forretningen. Nu er vi i mål med første fase af vores rekruttering af konsulenter, der gearer os til en tidligere og tættere dialog med beslutningstagerne hos kunderne. Vi kan og skal spille en mere markant rolle i vores kunders digitale omstilling," lyder det fra Claus Rydkjær, administrerende direktør hos Capgemini Danmark, i medddelelsen.

Læs også: Pernille Geneser lander nyt CIO-job: Bliver hentet af Stark Group

Ifølge Claus Rydkjær er hovedparten af de nye medarbejdere i consulting-forretningen ansat gennem ledelsens personlige netværk.

Capgemini er dog ikke helt færdig med oprustningen i konsulentforretningen.

Selskabet melder, at målet er at nå mindst 30 konsulenter i den nye danske forretningsenhed inden sommeren 2020.



Premium
Nuuday og Telenor vinder kæmpe teleaftaler til det offentlige til en værdi af 1,8 milliarder kroner
SKI har udnævnt vinderne af de to tele- og dataaftaler 50.48 og 02.08, der udgør omkring 14 procent af det samlede offentlige telemarked.
Computerworld
Ransomware-hackere krævede 15 millioner kroner: Betal og kom videre, lød det fra politiet
En fagforening med 1,3 millioner medlemmer blev i 2019 ramt af et ransomware-angreb, hvor hackerne krævede en løsesum på 15 millioner kroner. Myndighederne opfordrede dem til at betale løsesummen, men de valgte en helt anden løsning, og i stedet fandt de fysiske kopier frem og forsøgte at gendanne data.
CIO
Der findes ikke noget vigtigere for din virksomhedskultur end psychological safety
Klumme: Forskningen er entydig: Vidensarbejde er mere effektiv, når du tør stille spørgsmål, rejse kritik og indrømme fejl helt uden frygt for at blive straffet eller gjort til grin. Hvis du ikke har fokus på denne del af din virksomhedskultur, så lever din virksomhed og dine medarbejdere ikke op til deres fulde potentiale.
White paper
Sådan outsourcer du effektivt – og undgår fælderne
Nogle outsourcer for at minimere omkostningsniveauet, andre for at skaffe ressourcer og spidskompetencer, der er svære at skaffe lokalt – eller af en helt tredje årsag. Der er dog talrige forhold, der er gode at afdække, før man overhovedet begynder at lede en outsourcingudbyder. Man skal klarlægge egne projektbehov samt de spørgsmål og krav, man vil stille samt indsamle viden og erfaringer om, hvordan samarbejdet indledes, drives og styres optimalt. Dertil skal man kende til de hyppigste faldgruber, der kan få et ellers lovende outsourcingsamarbejde til at køre i grøften.