Trods langt år med møgsager: Facebooks aktier når nye højder

Medie- og annoncegiganten Facebook er nu mere værd end nogensinde i sin historie.

Artikel top billede

(Foto: Computerworld / Niels de Boissezon)

Forretningen går ualmindeligt godt for den sociale mediegigant Facebook. Efter en kolossal nedtur for selskabets aktie i midten af 2018, er selskabets aktie nu på sit højeste niveau nogensinde.

Det skriver nyhedsbureauet Reuters.

Op til weekenden 10. januar 2020 blev Facebook aktien handlet for 219.88 amerikanske dollar, svarende til 1.482 kroner, hvilket slår seneste rekordniveau fra 25. juli 2018.

Efterfølgende dag inkasserede aktien et kurssmæk på 19. procent ovenpå en skuffende udmelding fra selskabet om dystre margin-udsigter for den kommende årrække.

Læs også: Facebook rodet ind i endnu et kæmpelæk: 6,8 millioner brugeres fotos er i farezonen – selv dem der ikke er delt

Børshugget kom efter månedlange kontroverser omkring selskabets og tredjeparter brug af den sociale platforms brugerdata. Ved udgangen af 2018 var Facebooks sktieværdi halveret.

Med rekordkursen er selskabets aktieværdi på sit højeste med en samlet værdi på 621,85 milliarder dollar.

Se også: Facebook, Google og Twitter i brev til EU: Vil ikke holdes ansvarlig for indhold

Læses lige nu

    Navnenyt fra it-Danmark

    Sebastian Rübner-Petersen, 32 år, Juniorkonsulent hos Gammelbys, er pr. 1. september 2025 forfremmet til Kommunikationskonsulent. Han skal fremover især beskæftige sig med Projektledelse, kommunikationsstrategier og implementering af AI. Forfremmelse
    Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
    Netip A/S har pr. 1. november 2025 ansat Kristian Kveiborg Yde som BI-konsulent ved netIP's kontor i Thisted. Han er uddannet med en Cand.merc. i økonomistyring. Nyt job
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil