Pandora nedsætter digital taskforce: Skal skabe vækst og nye forretningsmuligheder

En ny digital enhed skal levere vækst og nye kunder til smykkevirksomheden.

Artikel top billede

Foto: Christoffer Lund-Hansen.

Smykkevirksomheden Pandora investerer massivt i en ny digital enhed, der skal skabe vækst og trække nye kunder til, skriver Børsen.

Sigtet med enheden er at udnytte it-teknologi til at skabe suveræne kundeoplevelser, ved at forene en stærkere tilstedeværelse online med en høj grad af personalisering af markedsføringen, lyder det.

”Det er en helt central del af vores strategi og en væsentlig investering i Pandora-brandet. Vi har allerede set god respons på vores nye onlinebutik, som vi lancerede sidste år, og nu skruer vi op, så vi kan tilbyde endnu bedre muligheder til vores kunder," siger Pandora-topchef Alexander Lacik.

Enheden skal besættes med forskellige digitale kompetencer som it-ingeniører, digitale designere og dataanalytikere med indsigt i e-handel, maskinlæring og kunstig intelligens.

Alene i sit første år vil enheden rekruttere 80 medarbejdere, mens der forventes at udvides yderligere i 2021. I dag er 60 Pandora medarbejdere beskæftiget med at selskabets digitale aktiviteter.

Den nye digitale indsatsstyrke vil blive baseret i København.

Læs også: Smykkegiganten Pandora får kritik af Datatilsynet: Krævede legitimation for at slette data

Annonceindlæg fra Publicis Sapient

Order Management er hjertet i omnichannelstrategien

Publicis Sapient og IBM bygger globale, fleksible og skalerbare OMS-løsninger med fokus på kundeoplevelsen – og i Danmark er Pandora et skoleeksempel.

En kaotisk verden kræver stærk cybersikkerhed, resiliens og digital suverænitet

Mød David Heinemeier, Flemming Splidsboel Hansen, Casper Klynge, Rasmus Knappe, Jens Myrup Pedersen og forfattere som fhv. jægersoldat Thomas Rathsack og adfærdsforsker Henrik Tingleff.

Computerworld afholder d. 4. og 5. november Cyber Security Festival i København - med fokus på sikkerhed, resiliens og digital suverænitet. Det er helt gratis - men reserver din plads allerede nu.

Hele programmet er online lige nu - og du kan reservere din gratis plads lige her - jeg håber vi ses! 

Lars Jacobsen

Chefredaktør på Computerworld

Se alle Lars's artikler her

Navnenyt fra it-Danmark

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

Thea Scheuer Gregersen

Norriq Danmark A/S