Netflix fjerner gratis tilbud for danske kunder

Danske Netflix-kunder kan ikke længere få en gratis prøveperiode. Et tilbud der har eksisteret siden 2012, men som nu bliver fjernet i store dele af verden.

Artikel top billede

(Foto: Photo by freestocks.org on Unsplash)

Nye Netflix kunder i Danmark kan ikke længere få den første måned gratis, når de bruger tjenesten.

Det skriver det danske streaming-medie Flixfilm.

Ifølge mediet har tilbuddet om at få den første måned gratis eksisteret siden, at tjenesten blev lanceret i Danmark i 2012.

I stedet for den gratis måned vælger Netflix nu at tilbyde en række mindre rabatter på udvalgte abonnementer. Eksempelvis kan du i øjeblikket få et såkaldt Premium-abonnement hos
Netflix til 99 kroner i den første måned. Normalprisen lyder på 129 kroner.

Også fjernet i andre lande

Tilbuddet om at få den gratis måned gratis blev allerede i december fjernet for kunder i Storbritannien og Indien.

Og følge mediet Flatpanels har Netflix også droppet den gratis prøveperiode i Sverige, Norge, Holland og Belgien, mens den gratis prøveperiode stadig ifølge Flatpanels stadig er tilgængelig i Tyskland.

Ændringen kommer samtidig med, at konkurrencen på streaming-markedet er steget i takt med, at Apple og ikke mindst Disney har gjort sit indtog på markedet. Det er sket med abonnementpriser, der ligger på et lavere niveau end hos de etablerede tjenester.

Læs også: Nordisk streamingtjeneste varsler: Dit Netflix kommer til at stige i pris

KMD A/S

Customer Support Consultant

Københavnsområdet

Capgemini Danmark A/S

Presales Lead End User Services

Københavnsområdet

Formpipe Software A/S

Senior Product Manager

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S

Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse