Artikel top billede

De ti ansatte her i TDC's hovedkvarter på Teglholmen i København, der blevet sendt hjem i karantæne. Foto: TDC

Frygt for corona-smitte får TDC til at hjemsende 10 medarbejdere

Det danske teleselskab har hjemsendt medarbejdere, som har været i kontakt med folk, som muligvis er smittet med coronavirus.

Den danske telegigant TDC har hjemsendt 10 ansatte i to uger, fordi de har været i kontakt med personer, som muligvis er smittet med coronavirus.

Det skriver Ekstra Bladet.

TDC oplyser til Ekstra Bladet, at det er to ansatte hos en af TDC’s samarbejdspartnere, der under en forretningsrejse til Danmark har været i kontakt med ti ansatte i TDC’s hovedkvarter i København.

De to ansatte hos samarbejdspartneren deler normalt arbejdsplads med en person i deres hjemland, som i øjeblikket er smittet med coronavirus.

”Der er ikke nogen indikationer på, at de to pågældende har været i kontakt med den smittede kollega i deres hjemland. De har været i kontakt med dansk læge og har ingen symptomer på at være smittet, siger Louise Münter, kommunikationsdirektør hos TDC til Ekstra Bladet.

TDC er ikke den eneste danske virksomhed, der har hjemsendt folk på grund af en potentiel smitterisiko. Hos både A.P. Møller-Mærsk og Danfoss har man ifølge nyhedsbureauet Ritzau taget lignende foranstaltninger.

Læs også: Coronavirus kan få store konsekvenser for Apple: Sådan kan virussen ende med at forsinke den næste iPhone




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
GDPR: De bedste værktøjer til forankring og automatisering

GDPR er forlængst blevet en del af hverdagen i alle organisationer, og vi kan ikke komme uden om, at det koster dyrt at negligere vigtigheden af det. Det kan være en stor mundfuld at skulle holde styr på regler, håndtering og vedligeholdelse. Derfor sætter vi fokus på forankring og automatisering på denne konference.

02. december 2021 | Læs mere


Digital kundeservice: Kom godt i gang med chatbots

Der er store gevinster at hente med chatbots, som kan håndtere en stor del af kommunikationen med brugere - både de eksterne som kunder og de interne som medarbejdere.Og lige rundt om hjørnet venter næste generation, nemlig de stemme-baserede chatbots, som står på skuldrene af de stemmestyrede home-devices som Amazons Alexa og Google Home.

07. december 2021 | Læs mere


Can AI bring value to your business?

You will learn how AI has been successfully used to enhance an existing business where artificial intelligence is deployed to work complementary to natural intelligence in a complex data process. And you will be presented with a business case where AI provides the possibilities of creating a completely new business platform, that would not otherwise have been possible.

08. december 2021 | Læs mere