Artikel top billede

Alle troede den var gratis: Men Netcompany kommer til at modtage op mod 10 millioner kroner for at udvikle dansk corona-app

Netcompany vil få op mod 10 millioner kroner for at udvikle den danske smittesporings-app, selv om der oprindeligt var lagt op til, at den skulle være gratis.

Den kommende danske smittesporings-app, ‘smitte/stop’, vil komme til at koste op mod 10 millioner kroner, selv om der oprindeligt var lagt op til, at den ville blive udviklet ‘pro bono’ - altså gratis - af Netcompany.

Ifølge Berlingske har Digitaliseringsstyrelsen siden 7. april betalt Netcompany for udviklings-arbejdet.

Netcompany fik tildelt opgaven med at udvikle den danske corona-app uden udbud, og det blev ifølge avisen meddelt flere gange, at Netcompany ville udføre arbejdet gratis.

Selskabet har indtil videre modtaget 2,3 millioner kroner for arbejdet, og Digitaliseringsstyrelsen forventer, at de samlede udgifter vil løbe op i omegnen af 10 millioner kroner.

Det undrer flere ordførere, der alle var af det indtryk, at arbejdet ville blive udført uden beregning.

Styrelsen meddeler til avisen, at kravene til appen har ændret sig flere gange.

Appen ventes lanceret engang i næste måned.

Læs også:

Dansk corona-app bliver lanceret om en måned - når Apple og Google er klar: Al data vil blive på danskernes telefoner

Sådan kommer Apple og Googles store samarbejde om en API til smittesporing til at fungere

Netcompany åbner for at bruge Google og Apples smittesporingsløsning




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Konica Minolta Business Solutions Denmark A/S
Salg af kopimaskiner, digitale produktionssystemer og it-services.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Drukner din sikkerhed i et hav af falske advarsler?

Der er et konstant våbenkapløb i gang mellem de værktøjer, din IT-sikkerhedsafdeling har til rådighed og et stigende antal komplekse og mangeartede cybertrusler. Men når sikkerhedsinfrastrukturen udbygges, stiger kompleksiteten og mængden af advarsler også. Hermed får du svært ved at skelne mellem et stort antal falsk positive og de få – men reelle og kritiske! – advarsler, du skal prioritere at håndtere. Bliv klogere på hvordan du håndtere det.

15. juni 2021 | Læs mere


Datadrevet forretning 2021: Sæt automatisering og data på den strategiske dagsorden

Ved at anvende data på den korrekte måde, kan du og din virksomhed for alvor sætte skub i konkurrencen. Der ligger en værdifuld viden om kunder, kundeadfærd, konkurrenter, markeder og meget andet i den data, der svæver rundt omkring os. Med den nyeste teknologi er det endda blevet nemmere at automatisere disse processer.

16. juni 2021 | Læs mere


Cloud giver dig fleksibilitet, skalerbarhed og agilitet – men hvordan håndterer man sikkerheden?

Cloudsikkerhed handler om effektiv orkestrering og automatisering for at muliggøre hurtig detektion af og reaktion på incidents. Det handler om at eliminere kompleksitet, det handler om at fortsat sikre smidighed og fleksibilitet. På dette seminar bliver du klogere på hvordan du planlægger, designer, implementerer og kører dit cybersikkerhedsprogram effektivt.

23. juni 2021 | Læs mere






Premium
Margrethe Vestager langer ud efter Apples monopol i App Store: “Hvorfor accepterer vi, at der kun er én app-store på vores telefon?"
Interview: Apple kan ikke blive ved med at sidde på eneretten til at hente apps til iPhones. Det mener den danske konkurrencekommissær Margrethe Vestager, der har indledt en sag mod selskabet. “Hvis først du har købt en iPhone, så har Apple monopol gennem sin App Store,” siger Vestager til Computerworld.
CIO
Der findes ikke noget vigtigere for din virksomhedskultur end psychological safety
Klumme: Forskningen er entydig: Vidensarbejde er mere effektiv, når du tør stille spørgsmål, rejse kritik og indrømme fejl helt uden frygt for at blive straffet eller gjort til grin. Hvis du ikke har fokus på denne del af din virksomhedskultur, så lever din virksomhed og dine medarbejdere ikke op til deres fulde potentiale.
White paper
Hvordan ser kundetilfredshed ud i det moderne kontaktcenter?
Det er simpelt: Dine kunder får de svar, som de har brug for, gennem deres fortrukne kanal, med forbløffende hastighed. Gå ikke glip af denne e-bog, hvor vi gennemgår alt hvad du behøver at vide omkring Cisco Webex Contact Center.