Dansk tech-startup justerer forretningsmodellen under coronakrisen

Tech-virksomheden Motosumo har måtte omlægge sin forretningsmodel under coronakrisen.

Artikel top billede

Den danske startup Motosumo har justeret sin forretningsmodel under coronakrisen.

Det skriver Børsen.

Motosumo står bag en teknologi, som gør standardmotionscykler i stand til at måle brugerens tempo, kadence og kalorieforbrænding gennem en app på deres telefon.

Den teknologi har Motosumo solgt direkte til fitnesscentre i 50 lande verden over, men da 90 procent af alle verdens fitnesscentre blev lukket ned under coronakrisen, måtte Motosumo skifte kurs.

Derfor lancerede Motosumo hjemmetræningsløsningen, hvor instruktører kunne købe licenser og etablere en forretning ved at træne hold hjemmefra

"Det her lå først i vores planer i løbet af 2021. Men i april besluttede vi at lægge hele den del, der hedder hjemmetræning, ud i vores løsning, og det gennemførte vi på ti dage. Det betød, at april blev den bedste salgsmåned nogensinde for os," siger medstifter og topchef for Motosumo, Kresten Juel Jensen, til avisen.

Motosumo har efterfølgende landet en stor aftale på 10.000 motionscykler til hjemmetræning med den brailianske fitnesskæde brasiliansk fitnesskæde, Pratique.

Læs også: Se lønnen i den danske it-sektor: Her er medarbejderne med den højeste og laveste løn

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra DE-CIX

    Hæver barren for det moderne netværk, mens den digitale transformation accelererer

    Uanset deres størrelse, formål eller branche udvikler virksomheder over hele verden sig mod en mere digital arbejdsform.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S

    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Henrik Thøgersen som it-konsulent med fokus på salg. Han skal især beskæftige sig med rådgivende salg, account management og udvikling af kundeporteføljer på tværs af it-drift, sikkerhed og cloud-løsninger. Han kommer fra en stilling som freelancer i eget firma og client manager hos IT Relation og IT-Afdelingen A/S. Han er uddannet elektromekaniker. Han har tidligere beskæftiget sig med salg af it-løsninger, account management, it-drift og rådgivning samt undervisning og ledelse. Nyt job

    Henrik Thøgersen

    IT Confidence A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S