MobilePay er på vej med nyt gebyr til kunder

Et månedligt gebyr på 49 kroner er på vej til MobilePays point of sale-kunder.

Da MobilePay i 2019 pålagde omkring 65.000 danske butikker med MobilePays Myshop-løsning et månedligt gebyr på 49 kroner, lød det samtidigt, at selskabets større erhvervskunder kunne se frem til et lignende gebyr.

De større erhvervskunder - de såkaldte point of sale-kunder, hvor mobilbetalingen sker via betalingsterminaler - er dog ikke blevet pålagt gebyret endnu.

Men det er på vej, skriver Finans.

"Det er stadig planen at indføre det månedlige gebyr på 49 kroner i point of sale. Det er rent tekniske grunde, som gør, at vi ikke har implementeret det endnu," siger Peter Kjærgaard, pressechef i Mobilepay, til mediet.

Der er tale om cirka 17.000 betalingssteder, som bruger point of sale-løsningen, men MobilePay vil ikke oplyse, hvor mange kunder der bliver ramt af gebyret.

Blandt de storkunder, der kan se frem til det månedlige gebyr på 49 kroner er virksomheder som Tivoli, Rema, Meny, Matas, 7-Eleven og McDonald's.

Læs også: MobilePay dropper Apple Watch, ikonisk iPhone og andre populære smartphones: Se dem her




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Erhvervsakademiet Lillebælt
Udvikling og salg af klassebaseret undervisning, blandt andet inden for multimedie og it.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Digitalt seminar: Styrk økonomistyringen i en krisetid med AI og robotter

Det stiller store krav til virksomhedens økonomistyring. Blandt andet fordi det er blevet sværere end nogensinde at tage bestik af virksomhedens økonomi, konkurrence- og driftssituation på selv den korte bane. Få inspiration til at komme i gang med at styrke økonomistyringen med AI og ML på grundlag af konkrete input og erfaringer.

24. september 2020 | Læs mere


Cloud strategy 2020 - fokus på management teknologier til hybrid cloud og multi cloud samt compliance aspektet

På Cloud Strategy 2020 tegner vi billedet af en cloud-verden, der strækker sig langt ud over landegrænserne, og hvor mange valg skal træffes, hvis du skal have fuldt udbytte. Mød eksperter, leverandører og andre cloud-brugere og bliv inspireret til nye satsninger i din egen virksomhed.

29. september 2020 | Læs mere


Digital HowTo: Fremtidens It service management - optimer dit setup med de nyeste teknologier

Det er vigtigere end nogensinde at have styr på kerneopgaverne i virksomhedens it-drift. Fra monitorering af systemerne til udrulning af applikationer, håndtering af service desken og alle udfordringerne med it-sikkerheden. Kom og bliv klogere på mulighederne for automatisering og optimering med ITSM og den nyeste robotteknologi.

30. september 2020 | Læs mere






Premium
Spareplan har udløst voldsomme protester: Her er regeringens forklaring på planlagte it-besparelser
Regeringens planer om at skære ned for blandt andet Datatilsynet, Digitaliseringsstyrelsen og Styrelsen for It og Læring skyldes blandt andet 'bevillings-udløb' og 'løbende tilpasninger,' lyder det i et skriftligt svar, som Finansministeriet har sendt til Computerworld - tre uger efter vi bad om en begrundelse.
Computerworld
Så kom der pris og dato på de nye PlayStation 5-modeller
Sony slipper de nye PlayStation 5 konsoller løs blot halvanden uge efter lanceringen af Microsofts Xbox-kollektion.
CIO
Podcast: Pandoras CIO Peter Cabello afslører sine tre vigtigste mål for digitaliseringen
Podcast, The Digital Edge: Hør Pandoras CIO Peter Cabello Holmberg fortælle om, hvordan et af verdens største smykkefirmaer arbejder med innovation og digitalisering af et traditionel offline salg, og hvordan Pandora udnytter data til at skabe en bedre kundeoplevelse.
Job & Karriere
På jagt efter et it-job i Jylland? Her er 10 stillinger fra Aabenraa til Aalborg, der ledige netop nu
Vi har fundet en række spændende stillinger til dig, der jagter et it-job. Her kan du vælge og vrage mellem ledige stillinger lige fra Aabenraa til Aalborg.
White paper
Få overblikket: Her er Gartners vurdering af 16 førende CRM-leverandører
Den teknologiske udvikling skaber pt. en massiv omstilling inden for kundeservice. Samtidig muliggør teknologien også en konsolidering, som igen stiller nye krav til moderne CRM-systemer. Især kunstig intelligens og muligheden for digitale kanaler står højt på kundernes liste. I dette whitepaper kan du derfor læse om analysevirksomheden Gartners research af 16 leverandører inden for CRM og dermed få et overblik over det stadigt mere komplekse landskab.