MobilePay er på vej med nyt gebyr til kunder

Et månedligt gebyr på 49 kroner er på vej til MobilePays point of sale-kunder.

Artikel top billede

(Foto: Claus Sjödin)

Da MobilePay i 2019 pålagde omkring 65.000 danske butikker med MobilePays Myshop-løsning et månedligt gebyr på 49 kroner, lød det samtidigt, at selskabets større erhvervskunder kunne se frem til et lignende gebyr.

De større erhvervskunder - de såkaldte point of sale-kunder, hvor mobilbetalingen sker via betalingsterminaler - er dog ikke blevet pålagt gebyret endnu.

Men det er på vej, skriver Finans.

"Det er stadig planen at indføre det månedlige gebyr på 49 kroner i point of sale. Det er rent tekniske grunde, som gør, at vi ikke har implementeret det endnu," siger Peter Kjærgaard, pressechef i Mobilepay, til mediet.

Der er tale om cirka 17.000 betalingssteder, som bruger point of sale-løsningen, men MobilePay vil ikke oplyse, hvor mange kunder der bliver ramt af gebyret.

Blandt de storkunder, der kan se frem til det månedlige gebyr på 49 kroner er virksomheder som Tivoli, Rema, Meny, Matas, 7-Eleven og McDonald's.

Læs også: MobilePay dropper Apple Watch, ikonisk iPhone og andre populære smartphones: Se dem her

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Trustworks

    Tillid i en Zero-Trust verden

    Med voksende trusler, nye EU-krav og øget kompleksitet er cybersikkerhed nu en central ledelsesopgave på linje med strategi og økonomi.

    Navnenyt fra it-Danmark

    IT Confidence A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Johan Léfelius som it-konsulent. Han skal især beskæftige sig med med support, drift og vedligeholdelse af kunders it-miljøer samt udvikling af sikre og stabile løsninger. Han kommer fra en stilling som kundeservicemedarbejder hos Telia Company Danmark A/S. Han er uddannet (under uddannelse) som datatekniker med speciale i infrastruktur. Han har tidligere beskæftiget sig med kundeservice, salg og teknisk support. Nyt job

    Johan Léfelius

    IT Confidence A/S

    Tanja Schmidt Larsen, Director, Legal & Compliance hos Sentia A/S, er pr. 1. december 2025 forfremmet til Chief Operations Officer (COO). Hun skal fremover især beskæftige sig med synergi mellem kommercielle og tekniske processer samt sikre en sammenhængende kunderejse og fortsat driftsstabilitet. Forfremmelse
    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

    Alexander Bendix

    Norriq Danmark A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

    Thea Scheuer Gregersen

    Norriq Danmark A/S