Walmart går sammen med Microsoft om TikTok-køb: Prisen er 30 milliarder dollar

Microsoft får hjælp af Walmart til at forsøge at overtage TikToks amerikanske forretning. ByteDance, der står bag TikTok, kræver 30 milliarder dollar for den amerikanske forretning.

Artikel top billede

Den amerikanske supermarkedskæde Walmart slår nu pjalterne sammen med Microsoft i forsøget på at købe kinesiske TikTok.

TikTok forventer at indlede eksklusive snakke med en potentiel køber i løbet af de næste 24 til 48 timer, før selskabet håber, at den endelige købsaftale for TikToks amerikanske aktiviteter kan skrives under inden 15. september.

ByteDance, der står bag TikTok, kræver 30 milliarder dollar for den amerikanske forretning.

Den amerikanske præsident Donald Trump har krævet, at et salg af TikToks amerikanske forretning skal være på plads inden denne dato, ellers risikerer selskabet at blive sortlistet i USA.

Det skriver Reuters.

"Vi er sikre på, at et partnerskab mellem Walmart og Microsoft vil opfylde forventningerne hos de amerikanske TikTok-brugere og tilfredsstille amerikanske regeringsmyndigheder," lyder det i en meddelse fra Walmart.

Læs også: TikTok vil udfordre Trumps ultimatum i retten: Lægger sag an

Begivenhedsrige dage

Meldingen om det fælles købforsøg fra Microsoft og Walmart kommer efter nogle begivenhedsrige dage.

Mandag sagsøgte TikTok den amerikanske regering på grund af det ultimatum, Donald Trump har stillet.

Og torsdag valgte TikToks topchef, Kevin Mayer, at sige op efter mindre end fire måneder i jobbet.

Microsoft er ikke den eneste amerikanske it-gigant, der er intersseret i at købe TikTok.

Også Oracle har meldt sig på banen som en mulig køber.

Læs også: Tidligere Playboy-boss siger op som TikTok-topchef efter søgsmål mod USA

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Comm2ig

    Er vanens magt den største trussel for cirkulær transformation i IT-branchen?

    IT-branchen står for 4% af CO2-udledningen, men vi udskifter vores udstyr langt oftere, end behovet retfærdiggør.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. august 2025 ansat Mia Vang Petersen som Head of Marketing. Hun skal især beskæftige sig med at lede Norriqs marketingteam mod nye succeser. Hun kommer fra en stilling som Head of Marketing hos Columbus Danmark. Hun er uddannet Kandidat i Kommunikation fra Aalborg Universitet. Nyt job

    Mia Vang Petersen

    Norriq Danmark A/S

    Netip A/S har pr. 19. august 2025 ansat Burak Cavusoglu som Datateknikerelev ved afd.Thisted og afd. Rønnede. Nyt job

    Burak Cavusoglu

    Netip A/S

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

    Søren Vindfelt Røn

    Norriq Danmark A/S