Netflix taber pusten efter corona-optur

Streaming-giganten Netflix fik slet ikke så mange nye abonnenter i tredje kvartal som markedet og selskabet selv forventede, og indtjeningen skuffer også.

Artikel top billede

(Foto: Photo by freestocks.org on Unsplash)

Det seneste kvartalsregnskab fra Netflix blev lidt af en skuffelse. Forårets enorme corona-optur for selskabet, hvor 15,8 millioner nye abonnenter kom til i første kvartal, blev i det tredje kvartal til noget af en nedtur for selskabet.

Netflix og markedet havde sat næsen op efter 3,4 millioner nye abonnenter, men da regnskabet blev gjort op, havde kun 2,2 millioner nye kunder fundet vej til streaming-giganten. Det skriver Reuters.

Indtjeningen pr. aktie blev 1,74 dollars, hvor markedet havde forventet 2,14 dollars. Netflix-aktien faldt da også seks procent i eftermarkedet til 494 dollars.

Ifølge Netflix selv giver det ikke så meget mening at vurdere selskabet på de enkelte kvartalers resultater i forhold til Netflix’ langsigtede indtjeningsmuligheder inden for internet-underholdning, som Netflix mener kun er i sin vorden.

Netflix peger alligevel på, at selskabet har fået flere nye kunder i de tre første kvartaler af 2020 i forhold til hele 2019. Netflix har nu svimlende 195,2 millioner kunder på verdensplan.

Reed Hastings, stifter og topchef for Netflix, sagde i et interview med analytikere, at selskabet regner med at nå over 200 millioner kunder inden udgangen af 2020.

Netflix forventer at færdiggøre 150 originale tv-produktioner inden nytår og lover, at der hvert kvartal i 2021 vil komme mere originalt Netflix-indhold i forhold til 2020.

Capgemini Danmark A/S

Open Application (Denmark)

Midtjylland

KMD A/S

SAP Solution Specialist

Midtjylland

TV2

iOS udvikler til TV 2 Teknologi

Københavnsområdet

Netcompany A/S

Microsoft Operations Engineer

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

Ahmed Yasin Mohammed Hassan

Norriq Danmark A/S