Adobe køber amerikansk software-selskab i milliardhandel

Adobe kaster sig ud i endnu et opkøb med overtagelsen af amerikanske Workfront. Prisen løber op mere end ni milliarder kroner.

Artikel top billede

Adobe overtager det amerikanske software-selskab Workfront.

Prisen for handlen, der forventes afsluttet senest februar 2021, løber op i 1,5 milliarder dollar, eller hvad der svarer til 9,4 milliarder kroner.

Det skriver Bloomberg.

Mandag aften amerikansk tid blev aftalen om overtagelse indgået.

Adobe, der i forvejen var partner med Workfront, styrker dets cloud-forretning med overtagelsen.

Derudover får Adobe adgang til Workfronts samarbejdsværktøj, der er udviklet til at styre og køre marketingprojekter mere effektivt.

Værktøjet er blevet hyppigt brugt under corona, hvor virksomheder har været tvunget til at sende medarbejdere hjem, fremgår det.

Workfront, der er baseret i den amerikanske delstat Utah, har 3.000 erhvervskunder og en million brugere, som Adobe, der er kendt for Photoshop-programmet, nu vil overtage.

Ifølge Bloomberg er overtagelsen af Workfront selskabets femtestørste opkøb til dato.

I løbet af 2019, hvor pandemien har raset, er Adobe-aktien steget med 43 procent. Men efter gårsdagens nyhed om et vaccinehåb tog aktien et dyk på 4,8 procent.

Læs også: Adobe klar med en stribe kritiske sikkerhedsopdateringer til 10 udbredte programmer

Event: Strategisk It-sikkerhedsdag 2026 - København

Sikkerhed | København

Få overblik over cybersikkerhedens vigtigste teknologier, trusler og strategiske valg. Hør skarpe oplæg om AI-risici, forsvar, compliance og governance. Vælg mellem to spor og styrk både indsigt og netværk. Deltag i København 20. januar.

20. januar 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Søren Vindfelt Røn som Data & AI Consultant. Han skal især beskæftige sig med at effektivisere, planlægge og implementere innovative, digitale løsninger for Norriqs kunder. Han kommer fra en stilling som Co-founder & CMO hos DrinkSaver. Han er uddannet Masters of science på Københavns IT-Universitet. Nyt job

Søren Vindfelt Røn

Norriq Danmark A/S