Bitcoin-kursen brager igen i vejret: Rammer højeste niveau i to år

Det er uklart, hvad er årsagen til kursstigningerne er, men torsdag ramte bitcoin-kursen det højeste niveau i to år.

Torsdag ramte den bitcoin-kursen det højeste niveau i to år.

Det skete ifølge det amerikanske medie CNBC, da prisen for én bitcoin ramte 16.019 dollar.

Det svarer til lidt over 100.000 danske kroner.

Kursten har ikke været på så højt et niveau siden den 8. januar 2018.

Flere mulige forklaringer
Det er endnu uvist, hvad årsagen er til prisstigningerne. Men ifølge CNBC kan der kan være en sammenhæng med det amerikanske præsidentvalg, og den sensete tids mange hjælpepakker i forbindelse med coronakrisen.

Kursstigningen kan dog også skyldes, at betalingstjenesten Paypal i sidste måned meddelte, at den vil understøtte handel med kryptovalutaer. Herunder bitcoin, bitcoin cash og litecoin.

I starten af 2021 vil Paypal ligeledes gøre det muligt for selskabets brugere at anvende kryptovalutaer som betalingsmiddel hos i alt 26 millioner butikker.

Bitcoin-kursen nåede det højeste niveau nogensinde den 17. december 2017, da prisen for én bitcoin ramte 19.783 dollar. Det vil sige et godt stykke over 120.000 kroner.

Læs også: "Klokken tre om natten stod jeg op og investerede 10.000 kroner i programmet, og i løbet af 20 minutter havde jeg 30.000 kroner"




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Targit A/S
Udvikling og salg af software til business intelligence.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Årets CIO 2020

Siden 2006 har vi hvert år kåret Årets CIO - en pris der kaster lys over det fantastiske arbejde, der bliver gjort rundt omkring i de danske organisationer for at høste det store forretnings-potentiale, der kan drives ud af it og digitalisering.

01. december 2020 | Læs mere


Customer Experience 2021 - fokus på CX-strategi og teknologi til at forankre kundeoplevelsen

De gode kundeoplevelser er altafgørende for virksomheden, og netop derfor er det nødvendigt at have fokus på CX-strategi og teknologi, der kan være med til at forbedre kundeoplevelsen endnu mere. Det kræver tid og ressourcer, men det gavner hele virksomheden på lang sigt.

03. december 2020 | Læs mere


Træf det rigtige cloud-valg: Hør om mulighederne med hybrid- og multi-cloud

Vi kan ikke komme udenom, at cloud-teknologien bare vokser og vokser. Den giver adgang til store fordele for din virksomhed, men det kræver at virksomheden træffer strategiske, arkitektoniske og teknologiske vælg. Få indblik i, hvordan ud kan få sikkerhed, release cycles og andet til at gå op i en højere enhed.

09. december 2020 | Læs mere





mest debatterede artikler

Premium
Millionvis af Android-apps har kurs mod din Windows-pc: Forstå hvad Microsoft ’Project Latte’ går ud på
Microsoft forsøger atter en gang at få Android-programmer til at fungere med Windows 10. Spørgsmålet bliver, om de nye bestræbelser vil åbne op for en kattelem eller en ladeport af nye apps til Windows 10 økosystemet.
Computerworld
Stein Bagger gør comeback i ny branche: "De lignede et mafiahold, førte sig frem som nyrige og plaprede løs om urealistiske drømme"
Stein Bagger har skiftet navn og fører sig nu frem i store biler i en helt ny branche, skriver en dansk avis.
CIO
Podcast: Her er seks gode råd om ledelse og digitalisering fra danske top-CIO'er
The Digital Edge: Vi har talt med 17 af Danmarks dygtigste digitale ledere - og samlet deres seks bedste råd om digitalisering og ledelse. Få alle rådene på 26 minutter i denne episode af podcasten The Digital Edge.
Job & Karriere
Se Waoos forklaring: Derfor har selskabet fyret topchef Jørgen Stensgaard med omgående virkning
Waaos bestyrelse opsiger fiberselskabets topchef, Jørgen Stensgaard, der fratræder med omgående virkning. Se hele forklaringen fra Waao her.
White paper
Sådan outsourcer du effektivt – og undgår fælderne
Nogle outsourcer for at minimere omkostningsniveauet, andre for at skaffe ressourcer og spidskompetencer, der er svære at skaffe lokalt – eller af en helt tredje årsag. Der er dog talrige forhold, der er gode at afdække, før man overhovedet begynder at lede en outsourcingudbyder. Man skal klarlægge egne projektbehov samt de spørgsmål og krav, man vil stille samt indsamle viden og erfaringer om, hvordan samarbejdet indledes, drives og styres optimalt. Dertil skal man kende til de hyppigste faldgruber, der kan få et ellers lovende outsourcingsamarbejde til at køre i grøften.