Stort nedbrud:KMD arbejder på højtryk for at klarlægge omfanget og årsagen - rammer flere af selskabets kunder

Artikel top billede

(Foto: Kombit/PR)

Randers Kommune presset i knæ af KY-systemet: Her er Kombits svar til kommunen

Det skortede ikke på skældsord, da Randers Kommunes jobcenter forleden kritiserede det nye KY-system for at gøre arbejdsdagen langt mere besværlig. Her er Kombits svar.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Tjek hvordan Kombit forholder sig til hård kritik fra Randers Kommune om ydelsessystemet KY
  • Sådan forholder Kombit sig til at systemet har ændret arbejdsgangene hos kommunerne
  • Hvorvidt Kombit fastholder den tidligere tidsplan
523
2:45 min
Siden Randers Kommunes jobcenter tog Kombits nye ydelsessystem, KY, i brug, er sagsmængden steget til voldsomme mængder.

Mens jobcenteret har været i pilotfasen er antallet af ubehandlede ansøgninger steget fra otte til 163, mens sagsbehandlingstiden er eksploderet fra fem dage til fem uger, melder kommunens ydelseskontor, der pegede på KY som den helt store synder.

Læs mere om det her: Kommune tæt på at knække sammen på grund af det stærkt forsinkede KY: Sagsmængde steget med næsten 2.000 procent

Kombit, der er projektansvarlig for KY-systemet - der leveres af Netcompany - svarer nu igen på kritikken.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Flere store kommunale systemer ramt af store problemer og ustabil drift

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

KMD: Vi arbejder på højtryk på klarlægge årsag til kæmpe-nedbrud

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Ukraines cyber-chef til Computerworld: Derfor har Vesten ikke oplevet et russisk dommedags-angreb

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Problemer hos KMD årsag til nedbrud hos e-Boks: Mange kunder er ramt

Artikel teaser billede 0 Premium-indhold

Københavns Kommune tager europæisk cloud-alternativ i brug: "Det tegner til, at den virkelig kan noget på både funktionalitet og pris"