Artikel top billede

(Foto: Unsplash/Christian Wiediger)

Amazon efter storstilet svensk lancering: Salget har ikke været hvor det burde

Salget på Amazons markedsplads har været så markant, som mange virksomheder forventede, da den amerikanske gigant gik ind på det svenske marked i efteråret.

Det vakte stor opmærksomhed, da Amazon i efteråret efter mange år med rygter annoncerede sin entré ind på det svenske marked.

Men ifølge Børsen har Amazons meget omtalte markedsplads skuffet de svenske virksomheder.

“For at være helt ærlig har en del været skuffede, fordi salget ikke er der, hvor det burde være,” sagde Andreas Baller, salgschef for Amazons markedsplads i Sverige, for nylig til et seminar arrangeret af Dansk Industri, ifølge Børsen.

Læs også: Nu sker det: Amazon har onsdag morgen åbnet sin første nordiske e-handelsbutik

150 millioner produkter

Amazons svenske platform har ellers 10 millioner besøgende på hjemmesiden hver måned og samtidig der været 150 millioner produkter lige siden den første dag.

Men den svenske salgschef oplyser ifølge Børsen samtidig, at det har været tydeligt at kundegrundlaget også er mindre i Sverige end i mange andre lande. Derfor forventer han, at opstarten kan tage en rum stykke tid.

Herhjemme har Dansk Industri opfordret danske virksomheder til at benytte platforme som Amazon under coronakrisen.

Det kan du læse mere om her:

Danske virksomheder skuffer under corona: Udnytter ikke mulighederne hos Amazon




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Advania Danmark A/S
Hardware, licenser, konsulentydelser

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Digital vækst 2024

På Digital Vækst 2024 bringer vi danske virksomheders organisation, forretning og data i spil samt spejler dem i det, som teknologipartnerne bringer til fadet. Konferencen bliver tætpakket med dygtige digitale ledere og frontkæmpere fra ind- og udland. De har én opgave på dagsordenen: At inspirere dig til at træffe de rigtige forretningsmæssige, teknologiske og strategiske valg i 2024, som kan sikre vækst for dig.

19. marts 2024 | Læs mere


Cyber Threats 2024: Sådan arbejder de IT-kriminelle – og sådan beskytter du dig

De cyberkriminelle har udviklet sig betydeligt, arbejder professionelt, fleksibelt og udnytter hinandens specifikke kompetencer – omtrent som en velsmurt koncern med klar ansvarsfordeling – og har ofte en klar politisk eller kommerciel motivation. Det stiller også nye krav til din tilgang til cybersikkerhed, og på Cyber Threats 2024 får du viden, som gør dig i stand til bedre at prioritere, planlægge og eksekvere en tidssvarende cybersikkerhedsstrategi.

20. marts 2024 | Læs mere


AI Impact Day: Har du styr på risiko og governance – og er du klar til AI Act?

AI og Machine Learning har for længst gjort sit indtog i centrale, kritiske forretningssystemer, og både udviklere, platformleverandører og koncerner er begyndt at udforske mulighederne. På dette eksklusive event dykker vi ned i AI's indflydelse på fremtidens forretnings- og IT-drift. Men vi ser også på, hvordan du mest effektivt arbejder med governance og risikostyring på dine AI-projekter.

21. marts 2024 | Læs mere