Artikel top billede

Vivino har oplevet massiv fremgang under corona: “Det gode er, at folk bliver ved med at købe online, når de først har prøvet det én gang“

Under nedlukningen er der blev solgt væsentligt mere vin hos den danske vin-app Vivino, men det skyldes ikke, at folk har drukket mere, lyder forklaringen fra selskabets topchef Heini Zachariassen.

Premium Kun for abonnenter
Det får du i artiklen
  • Få indsigt i, hvordan coronakrisen har påvirket Vivino
  • Få forklaringen på, hvad selskabets data fortæller om vores brugernes alkoholforbrug under nedlukningen
  • Bliv klogere på, hvordan Vivino ser på risikoen for at blive udfordret af mægtige Amazon
1.151
5:45 min
Den danske vin-app Vivino vil være den dominerende handelsplatform for salg af vin online, og under coronakrisen er selskabet rykket tættere på det mål.

Her har vinelskere over hele verden i stigende grad valgt at få leveret de gyldne dråber i papkasser foran hoveddøren.

"Det stigende online vin-salg har virkeligt givet os et boost, og det gode er, at folk bliver ved at købe online, når de først har prøvet det. Det er jo det samme, som vi ser med dagligvarehandel på nettet, når du først har prøvet det, så stopper du ikke bare igen,” siger Heini Zachariassen til Computerworld.

Eksklusivt Premium-indhold for abonnenter