Efter salget af datingappen Grindr i 2020: Myndigheder blev muligvis vildledt

Noget tyder på, at salget af datingplatformen Grindr, der er for homoseksuelle, er godkendt på falske præmisser. Nye ejere afviser snyd.

Artikel top billede

Nogle af de vigtigste aktører i salget af Grindr sidste år påstås at have afgivet modstridende informationer til de regulerende myndigheder, ifølge en eksklusiv rapport fra Reuters.

Størstedelen af ​​uoverensstemmelserne ligger omkring James Lu, en kinesisk-amerikansk forretningsmand, der i øjeblikket fungerer som Grindrs formand og har en historie med adskillige mislykkede forsøg på at overtage datingplatformen.

Udvalget for Udenlandske Investeringer i De Forenede Stater (CFIUS) fik angiveligt at vide, at Lu ikke havde nogen tidligere forretninger med nøglerådgiveren Ding'an Fei fra Beijing Kunlun Tech under forhandlingerne.

”Investorerne og Ding’an Fei har på intet tidspunkt ført forretning sammen i deres personlige egenskaber forud for den foreslåede transaktion,” skrev Kunlun og investorgruppen, kaldet San Vicente Holdings, til CFIUS 27. marts 2020.

Det viste sig imidlertid, at de to herre begyndte at arbejde sammen i slutningen af ​​2019 under et af førnævnte forsøg på at skaffe midler til at erhverve sig Grindr.

Der er også beviser for, at de begge arbejdede for Life Concepts Holdings, en stor restaurantoperatør i Kina, på samme tid.

CFIUS kan muligvis være nødt til at genåbne sin gennemgang af transaktionen. For hvis de to forretningsmænd viser sig at være forbundet, kan det ugyldiggøre godkendelsen.

Grindrs nye ejere hævder, at alle formaliteter blev overholdt korrekt.

”En komplet og nøjagtig redegørelse for James Lu's forhold til Ding'an Fei samt hans investeringer og forretningsaktiviteter i Kina blev leveret til CFIUS inden agenturets godkendelse af San Vicente Holdings' erhvervelse af Grindr,” siger talsmanden Taylor Ingraham om sagen.

Journalister afslørede først de potentielle forbindelser i juni 2020 og tvang Grindr til at love, at alle bydende fik retfærdige og lige vilkår.

Annonceindlæg fra Conscia

Internettets smutveje er smarte – men hvad gør I for at sikre dem?

Det er fristende at spare tid med lækre internetapps og GenAI. Men pas på. Uautoriseret brug risikerer at underminere hele forretningsgevinsten.

Navnenyt fra it-Danmark

Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Jimmi Overgaard som Key Account Manager ved netIP's kontor i Viborg. Han kommer fra en stilling som Sales Executive hos Globalconnect A/S. Nyt job

Jimmi Overgaard

Netip A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil