Artikel top billede

(Foto: Kristian Brasen / Kristian Brasen)

Sådan vil Telias topchef vende skuden i Danmark

Telias forretning i Danmark skal simplificeres, lyder det fra selskabets topchef Thomas Kjærhaard.

Den svenske telegigant Telia er i dag blot det fjerde største mobilselskab i Danmark mål på antallet af kunder.

Men det vil topchefen for den danske afdeling, Thomas Kjærgaard, lave om på. Det fortæller han i et interview med Børsen.

Her fortæller han, at fremgangen på det danske marked skal sikres via simplificering, digitalisering og modernisering.

”Vi vil gerne bygge vores forretning op om den exceptionelle kundeoplevelse. Det er der nok mange, der vil. Det at gøre det, er det vanskelige. Vi ved godt, at det her kommer til at tage tid, og vi har nu lagt en treårig plan,” siger han til Børsen.

Har fjernet 2500 produkter

Til Børsen fortæller han, at selskabet siden hans tiltrædelse har simplificeret sint produktudbud og fjernet 2500 forskellige produkter, prisplaner og andet, der ikke tilførte værdi til selskabet.

Samtidig vil selskabet i den kommende tid også opruste digitalt med flere nye selvbetjeningsløsninger.

Telias seneste kvartalsregnskab viste, at selskabet i fjerde kvartal 2020 aktiveret 10.00 nye sim-kort, hvilket betød, at selskabets kundebase talte 1.494.000 simkort fordel på 1.381.000 mobilkunder.

Læs mere:
Telia Danmark ramt af lukkede butikker og nedgang i roaming: Men har kompenseret ved at effektivisere




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Byg digitale løsninger omkring dit kerneprodukt og styrk konkurrenceevnen

Stadig flere virksomheder tænker digitale løsninger ind i deres samlede produktportefølje. De sælger ikke ”kun” komponenter og fysiske produkter, men styrker det samlede produktkatalog med services, der f.eks. giver indsigt i ydeevne og udnyttelse af enhederne – og som gør vedligehold langt mere kosteffektivt og rettidigt. Derfor sætter vi fokus på, hvordan du bygger eller optimerer cloudbaserede løsninger, der komplementerer dit kerneprodukt.

21. marts 2023 | Læs mere


Computerworld Cyber Briefing

Én gang om måneden leverer Computerworld Event et 30 minutters Cyber Briefing, hvor du får overblik over de mest aktuelle angreb, største trusler og tendenser samt giver dig gode råd, der kan implementeres direkte i din it-sikkerhedsafdeling. Tema: Hvor står Danmark i forhold truslen fra DDoS?

22. marts 2023 | Læs mere


Datadrevet forretning 2023

Gennem inspirerende oplæg fra personer, der – på egne eller andres vegne – har formået at udnytte data til at sikre en kant til konkurrenterne, bliver du inspireret til, hvordan din organisation kan lykkes med at høste gevinsterne gennem målrettet investering i databaseret innovation og udvikling og om, hvordan man i praksis spotter potentialet i og værdien af data.

23. marts 2023 | Læs mere