Sådan vil Telias topchef vende skuden i Danmark

Telias forretning i Danmark skal simplificeres, lyder det fra selskabets topchef Thomas Kjærhaard.

Artikel top billede

(Foto: PR/ Kristian Brasen)

Den svenske telegigant Telia er i dag blot det fjerde største mobilselskab i Danmark mål på antallet af kunder.

Men det vil topchefen for den danske afdeling, Thomas Kjærgaard, lave om på. Det fortæller han i et interview med Børsen.

Her fortæller han, at fremgangen på det danske marked skal sikres via simplificering, digitalisering og modernisering.

”Vi vil gerne bygge vores forretning op om den exceptionelle kundeoplevelse. Det er der nok mange, der vil. Det at gøre det, er det vanskelige. Vi ved godt, at det her kommer til at tage tid, og vi har nu lagt en treårig plan,” siger han til Børsen.

Har fjernet 2500 produkter

Til Børsen fortæller han, at selskabet siden hans tiltrædelse har simplificeret sint produktudbud og fjernet 2500 forskellige produkter, prisplaner og andet, der ikke tilførte værdi til selskabet.

Samtidig vil selskabet i den kommende tid også opruste digitalt med flere nye selvbetjeningsløsninger.

Telias seneste kvartalsregnskab viste, at selskabet i fjerde kvartal 2020 aktiveret 10.00 nye sim-kort, hvilket betød, at selskabets kundebase talte 1.494.000 simkort fordel på 1.381.000 mobilkunder.

Læs mere:
Telia Danmark ramt af lukkede butikker og nedgang i roaming: Men har kompenseret ved at effektivisere

Annonceindlæg fra DE-CIX

At opnå ægte digital suverænitet kræver modstandsdygtig netværkes struktur

Ønsket om digital suverænitet er blevet mere udbredt i løbet af det sidste årti.

Netcompany A/S

DevOps Engineer

Københavnsområdet

Region Midtjylland

It-specialist til bruger- og rollestyring

Midtjylland

Politiets Efterretningstjeneste

PET søger Sektionsledere til Center for Informationer og Datagovernance

Københavnsområdet

Netcompany A/S

Test Consultant

Midtjylland

Navnenyt fra it-Danmark

Netip A/S har pr. 15. september 2025 ansat Peter Holst Ring Madsen som Systemkonsulent ved netIP's kontor i Holstebro. Han kommer fra en stilling som Team Lead hos Thise Mejeri. Nyt job
Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Morten Eskildsen som UX Lead. Han skal især beskæftige sig med styrke bureauets kompetencer inden for UX og digital strategi i konsulentteamet og arbejde på tværs af alle afdelinger. Han kommer fra en stilling som CDO, UX & Digital Strategy Consultant hos Zupa. Nyt job

Morten Eskildsen

Signifly

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job