Sådan vil Telias topchef vende skuden i Danmark

Telias forretning i Danmark skal simplificeres, lyder det fra selskabets topchef Thomas Kjærhaard.

Artikel top billede

(Foto: PR/ Kristian Brasen)

Den svenske telegigant Telia er i dag blot det fjerde største mobilselskab i Danmark mål på antallet af kunder.

Men det vil topchefen for den danske afdeling, Thomas Kjærgaard, lave om på. Det fortæller han i et interview med Børsen.

Her fortæller han, at fremgangen på det danske marked skal sikres via simplificering, digitalisering og modernisering.

”Vi vil gerne bygge vores forretning op om den exceptionelle kundeoplevelse. Det er der nok mange, der vil. Det at gøre det, er det vanskelige. Vi ved godt, at det her kommer til at tage tid, og vi har nu lagt en treårig plan,” siger han til Børsen.

Har fjernet 2500 produkter

Til Børsen fortæller han, at selskabet siden hans tiltrædelse har simplificeret sint produktudbud og fjernet 2500 forskellige produkter, prisplaner og andet, der ikke tilførte værdi til selskabet.

Samtidig vil selskabet i den kommende tid også opruste digitalt med flere nye selvbetjeningsløsninger.

Telias seneste kvartalsregnskab viste, at selskabet i fjerde kvartal 2020 aktiveret 10.00 nye sim-kort, hvilket betød, at selskabets kundebase talte 1.494.000 simkort fordel på 1.381.000 mobilkunder.

Læs mere:
Telia Danmark ramt af lukkede butikker og nedgang i roaming: Men har kompenseret ved at effektivisere

Netcompany A/S

IT Consultant

Midtjylland

Netcompany A/S

Erfaren databasespecialist

Nordjylland

KMD A/S

Product Owner

Midtjylland

Formpipe Software A/S

Senior Product Manager

Københavnsområdet

Navnenyt fra it-Danmark

Sentia har pr. 1. oktober 2025 ansat Morten Jørgensen som Chief Commercial Officer. Han skal især beskæftige sig med udbygning af Sentias markedsposition og forretningsområder med det overordnede ansvar for den kommercielle organisation. Han kommer fra en stilling som Forretningsdirektør hos Emagine. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Thea Scheuer Gregersen som Finace accountant. Hun skal især beskæftige sig med håndteringer af bl.a. bogføring og finansiel rapportering på tværs af selskaberne. Hun er uddannet Bachelor´s degree i Business Administration & Economics og en Master of Sustainable Business degree. Nyt job

Thea Scheuer Gregersen

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. oktober 2025 ansat Rasmus Stage Sørensen som Operations Director. Han kommer fra en stilling som Partner & Director, Delivery hos Impact Commerce. Han er uddannet kandidat it i communication and organization på Aarhus University. Han har tidligere beskæftiget sig med med at drive leveranceorganisationer. Nyt job

Rasmus Stage Sørensen

Norriq Danmark A/S

Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

Jesper Krogh Heitmann

Danske Spil