Too Good To Go henter 223 millioner kroner: Skal sætte turbo på ekspansion i USA

Danskstiftede Too Good To Go får kapitaltilførsel på en kvart milliard kroner fra Vækstfonden. Den friske kapital skal bruges på at sætte skub i den amerikanske ekspansion.

Artikel top billede

Danske Too Good To Go har netop hentet 223 millioner kroner.

Kapitalen kommer i form af et lån fra Vækstfonden og skal primært bruges på en yderligere ekspansion i USA.

Selskabet, der står bag en markedsplads for overskudsmad, vil være markedsledende i USA inden udgangen af 2024, skriver Vækstfonden i en meddelelse.

"USA har ubegribeligt meget madspild, og det er derfor her, vi har mulighed for at gøre den største forskel. Vi har sat os et ambitiøst mål om, at vi skal være til stede i de største amerikanske byer inden årets udgang, så vi hurtigt kan opnå en position, der er på højde med vores europæiske. Det kræver kapital, og derfor er vi meget taknemmelige for, at Vækstfonden vil hjælpe os på vej med et lån,” fortæller Thomas Zeihlund, COO og CFO for Too Good To Go.

Too Good To Gos app blev lanceret i Danmark tilbage i 2016. I dag er selskabet tilstede i 15 lande og har mere end 37 millioner bruger på verdensplan.

Selskabet, der er ledet af Endomondo-grundlæggeren Mette Lykke, ansætter i gennemsnit to nye medarbejdere om dagen og har netop ramt 1.000 ansatte i alt, lyder det.

"I Vækstfonden vil vi gerne være med til at udvikle de virksomheder, Danmark ikke må gå glip af. Til det hører at finansiere særligt grønne og bæredygtige virksomheder, der er med til at gøre en forskel for klimaet, den grønne omstilling, og som samtidig skaber vækst og arbejdspladser. Det er Too Good To Go et fremragende eksempel på. På få år har de formået at skabe en global forretning, der sætter Danmark på verdenskortet,” siger Rolf Kjærgaard, CEO for Vækstfonden, i meddelelsen.

Tilbage i efteråret åbnede Too Good To Go komtor i New York, Boston og er nu på vej med et kontor i New Jersey.

Læs mere her: Dansk-stiftede Too Good To Go rejser 190 millioner kroner i stor kapitalrunde - skal investeres i udrulning i USA

Læses lige nu

    Annonceindlæg fra Computerworld

    Dansk erhvervsliv er en del af frontlinjen

    Digitalt forsvar handler ikke blot om det militære men om at beskytte civilsamfundets funktion, påpeger Thomas Nissen i Dansk Erhverv.

    Navnenyt fra it-Danmark

    Signifly har pr. 1. august 2025 ansat Anders Kirk Madsen som Tech Lead. Anders skal især beskæftige sig med at hjælpe Signiflys offentlige og private kunder med at styrke forretningen gennem teknisk solide løsninger. Anders kommer fra en stilling som Business Architect hos SOS International. Nyt job
    Danske Spil har pr. 1. oktober 2025 ansat Jesper Krogh Heitmann som Brand Manager for Oddset. Han skal især beskæftige sig med at udvikle og drive brandets strategi og sikre en rød tråd på tværs af alle platforme og aktiviteter. Han kommer fra en stilling som Marketing & Communications Manager hos Intellishore. Nyt job

    Jesper Krogh Heitmann

    Danske Spil

    Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Ahmed Yasin Mohammed Hassan som Data & AI Consultant. Han kommer fra en stilling som selvstændig gennem de seneste 3 år. Han er uddannet cand. merc. i Business Intelligence fra Aarhus Universitet. Nyt job

    Ahmed Yasin Mohammed Hassan

    Norriq Danmark A/S