E-boks ramt af nedbrud: Ingen kan logge på Digital Post

E-boks er ramt af tekniske problemer, der har fået alle selskabets services til at gå i sort. Derved kan danskerne ikke tilgå Digital Post, hvor kommunikationen med det offentlige foregår.

Artikel top billede

(Opdatering 14:35: Ifølge E-boks' egen driftsside er alle services igen oppe at køre. Nedbruddet varede 43 minutter.)

Danskernes digitale postkasse, E-boks, er ramt af nedbrud.

"Vi oplever i øjeblikket problemer med at logge på e-Boks både via app og web. Vi arbejder på højtryk for at få løst problemet og beklager ulejligheden," lyder det på selskabets hjemmeside.

It-problemerne rammer alle services, der i øjeblikket er ude af drift. Derved kan danskerne ikke tilgå den digitale postkasse, hvor kommunikation med det offentlige såsom en kommune, en styrelse eller et hospital tikker ind.

Det er ligeledes via e-boks, at danskerne bliver indkaldt, når det er ens tur til at modtage en covid-19-vaccine.

De tekniske udfordringer er endnu ikke løst, og det fremgår heller ikke, hvad der forårsager nedbruddet.

"Alle e-Boks services er utilgængelige. Der bliver arbejdet på at løse problemet. Næste opdatering: klokken 15:00. Vi beklager de gener det måtte medføre," lyder det i en opdatering klokken 13:57 på e-boks' driftsside.

Vil snart miste Digital Post-aftalen

E-boks har siden 2009 leverer it-systemet bag Digital Post, der er et digitalt bindeled mellem borger og det offentlige Danmark.

Men om få måneder vil en anden it-leverandør overtage den opgave.

I slutningen af 2019 vandt Netcompany nemlig kontrakten om at udvikle næste generation af Digital Post-løsningen.

Lanceringen af den nye Digital Post-løsning skulle ske i august måned. Men grundet covid-19 er udrulningen forsinket til slutningen af november måned.

Digital Post-kontrakten har en samlet værdi på 202 millioner kroner. Dette dækker over udvikling af løsningen samt en driftsperiode på fem år, hvor der er mulighed for et års forlængelse af tre omgange.

Event: Computerworld Summit 2026 - København

Digital transformation | København

Styrk din digitale strategi med konkret brug af AI og ny teknologi. Mød 250 it-professionelle, få indsigter, løsninger og netværk på én dag. Computerworld Summit i København viser hvordan teknologi skaber forretningsværdi – her og nu.

28. april 2026 | Gratis deltagelse

Navnenyt fra it-Danmark

Adeno K/S har pr. 22. september 2025 ansat Steen Riis-Petersen som ServiceNow Expert. Han kommer fra en stilling som Senior Manager hos Devoteam A/S. Nyt job
Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Alexander Bendix som Consultant. Han skal især beskæftige sig med tilføre nye, friske perspektiver og værdifuld viden til NORRIQS Data & AI-afdeling. Nyt job

Alexander Bendix

Norriq Danmark A/S

Norriq Danmark A/S har pr. 1. september 2025 ansat Katrine Køpke Rasmussen som Consultant. Hun skal især beskæftige sig med sikre vækst i NORRIQS kunders forretninger gennem hendes skarpe rapporteringer. Nyt job

Katrine Køpke Rasmussen

Norriq Danmark A/S

VisionBird har pr. 1. november 2025 ansat Kelly Lyng Ludvigsen, 38 år,  som Seniorrådgiver. Hun skal især beskæftige sig med Rådgivning og undervisning i Contract Management. Hun kommer fra en stilling som Contract Manager hos Novo Nordisk. Hun er uddannet Cand. jur. og BS fra CBS. Hun har tidligere beskæftiget sig med Contract Management i flere roller i både det private, offentlige og som konsulent. Nyt job

Kelly Lyng Luvigsen

VisionBird